luft trykk 235.35.19 S6 C4,hva bruker dere ?

Anbefalte innlegg

min S6 Avant 4,2 1997 har nye sommersko som tråden sier og lurer på hva luft trykk dere bruker. Kjører 2.8 bar som tilsvarer 41psi.

Så folkens hva bruker dere som har C4 ? Vil jo gjerne ha det mest riktige får å bevare dekka.

Er det noen av dere som har prøvd bredere dekk som 255/245-30-19? Eller 18" med 255/245-35-18 ? Hvordan er bilen å kjøre med bredere dekk? Syntes faktisk 235-35-19 sporer en del og virker harde og litt ukomfortable. så lurer på hva dere opplever der ute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På superben minå ble jeg annbefalt 3-3,2 bar av Christer på Dekkskift. Samme dim som deg. Kjører goodyear dekk som oppfører seg bra på veien.;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På superben minå ble jeg annbefalt 3-3,2 bar av Christer på Dekkskift. Samme dim som deg. Kjører goodyear dekk som oppfører seg bra på veien.;)

 

Takk for innspill Sigve, luft trykk henger jo sammen hva slags vekt bilen har slik at dekkflate har best veigrep. Tror jeg bør sammenligne med like biler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for innspill Sigve, luft trykk henger jo sammen hva slags vekt bilen har slik at dekkflate har best veigrep. Tror jeg bør sammenligne med like biler.

 

Min superb veier litt over 1600kg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 245/40 og kjører nå 45 psi. det tilsvarer vel ca 3.1 bar.

kjørte første tiden med 41 og da var den mye verre til å spore og yttersidene ble slitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egenvekt på min er 1820kg hvis jeg husker rett. Hvis min er tyngre enn din bør jo jeg ha noe mer trykk da. Blir ikke dekka harde da? Tenker på komfort ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har 245/40 og kjører nå 45 psi. det tilsvarer vel ca 3.1 bar.

kjørte første tiden med 41 og da var den mye verre til å spore og yttersidene ble slitt..

 

har sporing nå ja, med 2.8bar likt rundt. Kanskje prøve øke som dere sier her. Sigve over her kjører også med 3.0-3.2. Skal prøve med 3 først og se hvordan bilen blir.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

egenvekt på min er 1820kg hvis jeg husker rett. Hvis min er tyngre enn din bør jo jeg ha noe mer trykk da. Blir ikke dekka harde da? Tenker på komfort ?

jo dekkene blir hardere men merker ikke så mye på komforten.

merket mest på kjørefølelsen. (skal sies at mine dekke er ekstrem til å spore men ble mye bedre med mere luft)

 

har sporing nå ja, med 2.8bar likt rundt. Kanskje prøve øke som dere sier her. Sigve over her kjører også med 3.0-3.2. Skal prøve med 3 først og se hvordan bilen blir.

husk å fylle luft når dekkene er kalde :D eller helst ca 20 grader. for om du kjører deg en tur å fyller når dekkene er varme å du avkjøler dekkene så kan det hende du har alt for lite lufttrykk :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fylle når dekka er kalde ja :)

Noen hundre meter til nærmeste Statoil så det bør gå bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut til at 3,2 bar funker bra.Ikke noe særlig sporing heller, noe må man regne med. Får se hvordan det slites etterhvert og følge med.

 

Korrigerer til 2,8 Bar.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.