Anbefalte innlegg

Siden jeg skal begynne å kjøre 4 mil med bakvei på Østlandet fra september, så må jeg oppgradere lysene på A4'en. De er håpløst dårlige.

Er det noen som har erfaring med fjernlys i en fornuftig prisklasse som er bra?

Og kanskje noen Bi-Xenon kits som også er å anbefale?

Da jeg kunne noe om dette sist, så var det Hella Rallye og Bosch Rally 3000 som var helt konge, men jeg ser for meg at tiden har endret seg. Og så store lykter kan bli litt kleint i den lave grillen som B5 har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har montert tusenmetringer på min B5, gikk da for Hella 3003 Compact, da disse er passelig store.

Satt også i 70w xenon i alle tre, og blei greit med lys.

Eneste jeg måtte gjøre var og sveise de to festene på skiltplaten noe nærmere hverandre.

B5en bruker ikke bi-xenon, bare vanlig xenon, man får kjøpt det her inne på tilbudstråden, eventuelt ebay, vvme.

IMAG0029.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil det si at jeg ikke kan konvertere til Bi-Xenon med div kits?

Brukte du Xenon-kit på Hellaene i ettertid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hiv inn kina xenon kit i nær og fjærn så har du "bi xenon" det gir brukbart lys det, mye bedre enn org.

Men kan ikke sammenlignes med tusenmetere ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, planen er begge deler, men pri 1 er tusenmetringer. Har hatt det før, og det er uslåelig.

Men nærlysene på B5'en er legendarisk ræva de også, så de trenger en oppfriskning.

Hadde håpet på at H7 kom i LED nå, men de har fremdeles ikke klart å få til noe som er bra nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

H7 led er ikke noe serlig foreløpig nei. Men fins jo led 1000 metring som skal være bra ;-)

Regner med at du har facelift lykter?

Mine funker veldig bra med xenon ;-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har facelift ja. LED tusenmetringer koster like mye som bilen, så det utgår :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte xenon-kit i hellaene ja, funker som snus og supergodt lys :) Men må ha egen bryter på de, må blende ned i god tid før, spessielt på trailere, visst ikke så får man som regel 4-8stk tusenmetringer i fleisen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt med Hella Rallye 1000 FF med xenon-kit sist vinter, det lyste helt greit det. Ikke noe problem å komfortabelt holde 80-90 på bekmørk landevei med slikt lys. Disse lyktene finnes også originalt med xenon, men mine er altså halogen-versjon.

3-1F5%20008%20273-001.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.