Anbefalte steder for å få sotet ruter

Anbefalte innlegg

Har noen gode erfaringer på hvor man kan få sotet bilrutene? Det er Allroaden som skal sotes. Har noen fått problemer med sotede ruter foran i kontroller i Bergensområdet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sotet frem til A-stolpen på min A4 hos Sotra Bilglass på Straume for 5000,- (1000,- pr vindu) for ca 2 år siden. Ser fortsatt fint ut! Ene vinduet begynte å helt nede i hjørnet. Såg det bare så vidt på veldig nært hold, men dette fikset de uten noe diskusjon. 5 års garanti.

Har ikke blitt stoppet i kontroll, så vet ikke hva de vil si i så tilfelle. Men er vel bare å rulle ned vinduet før man har stoppet opp hvis man blir vinket inn, så ser de det ikke ;)

 

Fikk muligens litt kompispris der inne, siden jeg kjenner de litt, men du kan nok bare si at jeg har anbefalt deg å gå til de, så får du kanskje en god pris også :) De har også bil du kan låne mens de jobber på din bil.

 

Edit: ser jeg har bommet på antall ruter! Blir såklart 7 ruter. Alle siderutene pluss bakrute, for 5000,-...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hør med Alf Sotemannen på facebook! han ordner gode priser om du sier du er vacn medlem! :)

 

Tror han tar rundt 3 tusen for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ooh, slenger meg på denna her! Fant ingen sotemann på face, Alf Alden du tenke på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alf Alden stemmer ! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Alf Sotemannen på alle mine biler de siste 8-10 årene, han er rimelig og grei. Kvaliteten er stortsett veldig bra, og han er fleksibel på kvelder og i helger.

Hør med Alf Sotemannen på facebook! han ordner gode priser om du sier du er vacn medlem! :)

 

Tror han tar rundt 3 tusen for det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også brukt Alf Alden (Sotemannen) på min S6 og gamle A6. som sagt han er rimelig og kvaliteten er bra. her er for øvrig nettsiden http://www.solfilmteamet.no/Default.aspx

 

Ta heller kontakt med han direkte, si du er klubbmedlem og at du skal spre rykte!

 

Artig kar, du får nok noen rabatter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte melding til han på FB og prisen var et godt stykke unna 3000... Han skulle ha 6900,- frem til B-stolpen og 2000,- ekstra for rutene fremme. Han kunne gi 20% rabatt på disse prisene, men med rabatten blir det 7120,- Prisen var såpass høy at jeg vil sjekke flere priser før jeg velger hvor jeg skal gjøre det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det synes jeg var veldig dyrt !

 

Det er riktignok et stykke unna, men MAX Solfilm her i Porsgrunn tok 5300 kr for 6 ruter, ish 750 kr per rute.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er mykje same som sotemannen, 6 ruter på min c4, fekk pris på 6900 - 20 % = 5520 ca.

 

- - - Updated - - -

 

men vi kan samle oss å få gruppepris då, eg vil iallefall ha på S6'en

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sendte melding til han på FB og prisen var et godt stykke unna 3000... Han skulle ha 6900,- frem til B-stolpen og 2000,- ekstra for rutene fremme. Han kunne gi 20% rabatt på disse prisene, men med rabatten blir det 7120,- Prisen var såpass høy at jeg vil sjekke flere priser før jeg velger hvor jeg skal gjøre det.

 

WOW!

 

jeg har tidligere fått tilbud på sånn 3 500,- hele vegen på min B5 sedan

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det var vel for 4 ruter? antar du har sedan? stv er det 6 ruter pluss fram og bakrute

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men det var vel for 4 ruter? antar du har sedan? stv er det 6 ruter pluss fram og bakrute

 

Sedan har vel en liten rute til i bakdøra ? Så er 6 ruter + frem og bakrute der også ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Riis Bilglass på Minde tar 6800,- og jeg har tenkt å dra innom de for se på de ulike solfilmene. Jeg spør om VACN rabatt da. Hvis det ikke blir så stor forskjell i pris så er nok Riis et tryggere valg ved evt fremtidige feil på solfilmen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sedan har vel en liten rute til i bakdøra ? Så er 6 ruter + frem og bakrute der også ? :)

 

Stemmer det, og er mye trangere/vanskelig å komme til i sedan.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gløymte det lille glaset ja, er vel prisforskjell på antal m2 da regner eg med.

Om du Peter skal innom ta og høyr om du får beire pris med fleire biler, får det gjort billigare i sogn, men er skjelden heime lenge nok til å få jobben gjort

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror nok uansett det er mer jobb med A6en så at den er dyrere forventet jeg. Jeg kan få mer avslag om bilen leveres uten dørsider og vinduslister så det kan være et alternativ.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såpass ja! Jeg hadde ikke sett den tråden tidligere. Da er tydeligvis tiden for gode priser hos Sotemannen/Solfilmteamet for medlemmene over.

 

Har noen tips til andre steder som kan anbefales?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

slenger meg på denne ja, syntes det er meget drøyt og skal betale 5-6000 kr for en jobb som tar rundt 3 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg kan vel og slenge meg på og si at eg e interessert i å sote siderutene framme ;) Så får dere til en gruppesoting så e eg med ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg snakket med Riis Bilglass og de kan gi oss 25% rabatt dersom vi er 5 som bestiller soting. Feks 5180,- for A6 Avant. Touareg 4600-4700,- Da er det 5 års garanti og gratis lånebil når bilen er inne (tar 2 dager så lånebilen er gull verdt for min del). Jeg synes det er en bra pris og det er et solid firma. Min magefølelse er at det er tryggere å bruke en kjent leverandør enn feks Sotemannen hvis det skulle oppstå noe i etterkant. Sotemannen er dessuten dyrere.

 

Hvem er med? Jeg har tenkt å bestille imorgen for å ha bilen klar til ferien.

 

http://www.bilglass.no/

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var soting for alle sideruter eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har fått pris på 1500 kr for soting av siderutene foran på A6'en min ;-)

Det var hos Auto Optikk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.