Anbefalte innlegg

Hadde en merkelig opplevelse med RS2n min i går. Var vel ca 5 min hjemmefra og ga på litt i en motbakke. Har kjørt med dårlige bremseklosser foran i påvente av nye kalippere fra Tyskland. PLutselig romlet og ristet det i bilen og en stygg subbelyd kom. Stoppet med en gang men kunne ikke se noe. Trillet bilen forsiktig hjem på tomgang. Var litt svett i panna da jeg skrudde av høyre forhjul. Der så jeg at dekket hadde subbet imot fjørbeinet\øvre bærekule. Skjønte ikke hvorfor før jeg kikket på kalipperen. Der var det ingen bremsekloss ytterst. Var bare litt igjen av plata som belegget på klossen sitter på. Dette førte til at bremseskiva ble sittende skjevt. Det var dette som laget subbelyden. Heldigvis var det ikke skade på noe annet enn dekket som jeg skal skifte likevel. Noen som har opplevd noe liknende?

 

Skal ha den til Audi Sentrum bare delene fra Tyskland dukker opp.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Caliperen skal ikke holde igjen skiven i det hele tatt, høres ut som du har noe tull med hjullager/ytre drivledd... Teoretisk skal hjulet sitte like bra om man tar caliperen helt vekk..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt merkelig at bremseskiva skal sitte skeivt, mens hjulet er på iaffal..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er litt merkelig at bremseskiva skal sitte skeivt, mens hjulet er på iaffal..

 

Skiva sitter ikke skjevt når hjulet er på. Dette så jeg da jeg hadde tatt av hjulet.

 

Drivakslingen er ny, ble byttet i januar, det yttre leddet. Men kan være hjullageret som er gått.

 

Ny info:

Jekket opp bilen nå. Kan flytte hjulet til alle kanter. Ikke veldig mye men såpass mye at jeg skjønner at hjullageret er defekt. Virker som kulene er borte. Visste at det var dårlig med trodde det skulle holde til jeg fikk de nye kalipperne fra Tyskland, men har fått lånt meg bil så 17. mai er reddet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.