#1 Skrevet Mai 28, 2013 har byttet kjøleveske på bilen men sliter med at den blir varm. har luftet kjølesystemet fra lufteskruene som er tilgjengelig på toppen av motorrommet mot front ruten. er det andre lufte muligheter enn dette? motoren er 174hkeren ikke 194hk, eller hva nå det er. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 28, 2013 luftet mens du har varmeapparatet på full guffe? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 28, 2013 jepp 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 29, 2013 Sjekk toppen til ekspansjonstanken og pakningen. Vært ute for at den skaper litt trøbbel. Oppsto problemet etter at du bytte kjølevæske? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 29, 2013 ja, skjedde etter bytte av kjøleveske. hvis motoren står å går blir den for varm, men tar jeg på varmeapparatet på varmt synker motor tempraturen ned til det normale. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 29, 2013 prøv og luft med lokket av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 29, 2013 mener å huske at jeg prøvde det også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 29, 2013 Du har vel ikke byttet farge på kjølevæsken? Hvis man blander forskjellige typer, kan det koagulere og blokkere kjølekretsen. Hvilke tempraturer er det snakk om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 29, 2013 biltema lufteverktøy er greia å bruke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 29, 2013 Du har vel ikke byttet farge på kjølevæsken? Hvis man blander forskjellige typer, kan det koagulere og blokkere kjølekretsen. Hvilke tempraturer er det snakk om? byttet til G12 eller hva det heter og brukt destilert vann. skylte også igjennom systemet med vann. så tror ikke dette er tillfelle, men vet jo aldri. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 29, 2013 biltema lufteverktøy er greia å bruke... Denne du tenker på? http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Motor/Kjolevaskepafyller-191364/ hvis disse funker er det sikkert en grei investering. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 29, 2013 jepp...den funker bra.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 29, 2013 Mellom servopumpe og venstre topp, har du en lufteskrue(rett bak klipset til reg-reimen). Har også 2 lufteskruer på de slangene til varmeregisteret. Fyll samtlige til randen med kjølevæske og skru igjen. Sjekk at du har fylt opp til max på ekspansjonstanken og skru på toppen. Sett klimaen på "HI" på begge sider og start motoren. Rus deretter motoren på 2000 RPM i 3 minutter. Hvis nivået havner under min, gjenta prosessen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 29, 2013 Mellom servopumpe og venstre topp, har du en lufteskrue(rett bak klipset til reg-reimen). Har også 2 lufteskruer på de slangene til varmeregisteret. Fyll samtlige til randen med kjølevæske og skru igjen. Sjekk at du har fylt opp til max på ekspansjonstanken og skru på toppen. Sett klimaen på "HI" på begge sider og start motoren. Rus deretter motoren på 2000 RPM i 3 minutter. Hvis nivået havner under min, gjenta prosessen. nice, den ved reg.reimen visste jeg ikke om. leite imorgen tidlig å se om jeg finner den. har vært rimelig sikker på at det var en skrue til, satser på at dette gjør susen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 30, 2013 usikker på om jeg har funne rett? er det sekskant skruen på nederste bilde? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 30, 2013 det der er vel klimapumpe?..trur du må leite mellom toppene på venstre side... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 30, 2013 ok, når du sier venstre side, er det nåt man sitter i bilen eller står forran? prøvde å se på begge sider men fant bare denne. er det en skrue i ett rør eller er det en skrue i blokken jeg leiter etter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mai 31, 2013 Er en slange du leter etter. Alltid angitt i kjøreretning 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet September 18, 2013 sliter fortsatt med overheting. kjøpte biltema kittet til kjøleveska men ble ikke bedre av den grunn. hadde den på verksted og de sa det var viskosekoblingen i viften. byttet denne men overheter fortsatt. har også byttet termostaten, også uten resultat. neste på lista er vel vannpumpa. noe måte å berkrefte/avkrefte om det er her problemet ligger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet September 27, 2013 ingen som har noen ide? kan det være vannpumpa som er gåen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Oktober 15, 2013 Bumper denne jeg. finner fortsatt ikke problemet. har nå prøvd følgende: bytte vannpumpe, termostat - glemte å sjekke at den åpnet seg som den skulle før jeg monterte men sjekka den gamle å den åpnet seg som den skulle, brukt vakum pumpe som suger ut all luften for så å bruke vakumet til å tillfører kjøleveske mister ikke kjøleveske så tror ikke der er toppakninga. radiatoren er varm på toppen og kald i bunnen så den skal være grei. noen som har noen ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...