#1 Skrevet Mai 30, 2013 Hei! De siste 3-4 dagene har min audi s2 3b begynt å ryke veldig på tomgang.. Når bilen er varm og jeg kjører, så har det ikke kommet noe røyk! Frem til i går kveld😣 Nå ryker det konstant av den... Ser ut som oljetrykk er normalt! Noen som har meninger om det er turbo eller toppakning som takker for seg? Mistenker at turbo har lekket litt olje en stund, men ikke som nå.. Takker for svar! Mvh Daniel 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 30, 2013 ta av innsugs slangen å kjenn på slark, kan vere litt slark opp og ned, men skal vere tilnærma ingenting aksialt, høyres ut som turboras. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 30, 2013 Vil det være mer slark der enn ved normal slitasje, om det kun er oljetetninger i turboen som er gående? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 30, 2013 nei, det vil det ikke 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 30, 2013 Tatt ut turbo nå, og virker som den kun har normal slakke! Ikke var det særlig med olje på kompressor siden heller.. Så da er nok toppakningen synderen! Hva bruker folket som er langt nok til å få av innsuget på s2? Gjennom servicekanalene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 31, 2013 Var det olje på eksos sida på turbo? på min blåste kun den som på eksos sida, og da rauk bilen fælt, spytta alt i ein glovarm downipe. Har det våre forbruk på kjølevatn den siste tida? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 31, 2013 Ja det var masse olje i eksoshuset! Kan det fortsatt være turbo da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 31, 2013 nei, det vil det ikke Oljetetningen pleie skjelden ryke uten at det er slark, så vil gje ein indikasjon om ein berre kjenne på slark på kompressorsida. Men ingen regel uten unntak, kan i noken tilfelle blåse oljetetninga ut uten slark. - - - Updated - - - Ja då er det mest sansylig turbo, ska ikkje vere olje der 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 31, 2013 Er litt slark i den i begge retninger! Men det mener jeg det har vært en stund.. Har en reserve turbo liggende, så da skal jeg prøve montere den, og se om problemet bedrer seg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 31, 2013 Manifold ser tørr og fin ut! Downpipe og turbo derimot! Så er vel ingen tvil da, om hvem synderen er 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 31, 2013 Jeg har blåst tetninga på turboen min uten at der er noe mere slakk i den:P Ser vel bilde av synderen her ja:P 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 31, 2013 Er vel ikke mye tvil i hva som er synderen her nei 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...