blå røyk ved toppakninghavari?

Anbefalte innlegg

Noen som vet om det blir myye blå røyk av toppakknings havvari?

Min ryker ved bra på drag å ei stund etterpå.

 

Vil ha svar av de som har opplevd det å ikke de som tror de vet alt! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det blir myye blå røyk av toppakknings havvari?

Min ryker ved bra på drag å ei stund etterpå.

 

Vil ha svar av de som har opplevd det å ikke de som tror de vet alt! : smil :

 

Toppakningshavari gir utifra selvlærte erfaringer : høy vanntemp, hvit røyk og motorfjusk

 

Utifra hva jeg har sett du har skrevet i det siste vil jeg anta (in worst case) at du har en relativt sliten motor, en motor som ryker mye blått under og etter pådrag, samt har ett høyt oljeforbruk er ingen frisk motor, mye trykk i bunndelen gir slike symptomer.

 

Kunne mistenkt defekt turbo og, men de ryker det ofte blått av når motor går på tomgang/rolig kjøring. hvorfor nettopp dette vites ikke, men mulig det har noe med trykkforskjeller i husene å gjøre.

 

En komptest og en sviktest er fort gjort å utføre og vil gi deg mye informasjon om hva som feiler motoren din.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta en sylinderlekkasjetest... så slipper du å lure. Kan høres ut som ett brent stempel, eller def ringer på ett stempel.

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dårlig veivhusventilasjon eller gåen turbo er mitt tips...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde akkurat samme symptomer på en *host* nissan 200sx jeg hadde etter litt "entusiastisk" ladetrykk... Der var det ett brent stempel, smeltet rundt stempelringer, noe som gjorde at det ikke fantes sylindertrykk på denne sylinderen. Da får du trykk i bunn, og det kommer olje ut av veivhusvent, og i eksos på litt turtall.

 

Som Ole sier... Hvis turboen var gåen ville du hatt det på tomgang. HVis det var toppakning ville motoren bli varm, og det ville antagelig ryke hvitt.

 

Du har nok en seriøs skrujobb forran deg...

 

Jan Brede

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen går som et skudd forde da!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men bilen går som et skudd forde da!

 

Ja, det kan den gjøre.

 

Jeg smeltet ned 4 stempler i en motor en gang, den gikk ikke så mye dårligere, men herregud som det røyk... stemplelringene på ene syl var smeltet inn i selve stempelet og nærmest "smørt" langs stempelsiden, samt at stempelet var sprekt hele veien rundt, rett før det delte seg..

 

Hadde da ett oljeforbruk som tilsvarte bensinforbruket : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja får håpe es kansje har noen løsning :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jaja får håpe es kansje har noen løsning :)

 

Overhale motoren vil jeg anta er løsningen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja er jo på utkikk etter en 3b motor uten noe rundt for å overhale å bytte råder, men det er vist ikke noen som har bare blokk å topp med innmat å selge.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om motoren må overhales ser du nokk sikkert ikke bilen før neste år! da blir den avskilta å må skaffe meg anen bil! har ikke råd med kone å barn å bla opp 30000 for ny motor ferdig overhalt å bytta! å det er kansje en billig pris?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

om motoren må overhales ser du nokk sikkert ikke bilen før neste år! da blir den avskilta å må skaffe meg anen bil! har ikke råd med kone å barn å bla opp 30000 for ny motor ferdig overhalt å bytta! å det er kansje en billig pris?

 

Well well.... 30.000 går fort om man ikke kan å skru selv. Men om du føsrt må bytte "alt" vil jeg anbefale å bytte "alt" til gromme deler, kanskje du får en 4-500hk?, så får du en teoretisk sjangs å kjøre fra fwd mopeden min :)

 

Det koster fort 100løk, men så blir det jo gromt også ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

100 000 for nye råder å nye pakkninger?400 kan passeres i uka hær, men vet ikke om det bli noe av det om motoren holder på å ta langhelg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kordan ska du passer 400hk?? og med hvor mye NM??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

rs2 dyser, egil snakka om overkant av 400 da. men uten råder vet jeg ikke om jeg tørr plus at motoren kansje er havvarert å da blir det iallefall ikke med det første!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kordan ska du passer 400hk?? og med hvor mye NM??

 

Litt rakettforskning så går alt ;) gåene stempler så er dert bare å kompansere med mer ladetrykk : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.