Anbefalte innlegg

Hei. Lurer på om det er mye arbeid og bytte turbo på en Audi 200 turbo quattro 86 med kg motor?

 

Turboen begynner og bli sliten så må vel bytte den snart. Har sett litt på turboen og det ser veldig trangt ut, Evt hva må jeg demontere for og komme lettest til?

 

Takker for svar

 

Sorry vis feilpostet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ikke bli skremt nå, men det er bare å begynne å skru, ut med k-jetronic systemet (mengdefordeler med slanger og dyser og hele luftfilterboksen i ett), av med innsugsmanifolden, av med downpipe, så av med turbo og eksosmanifold som ett stykke.

Har du flaks, så kan det hende du får av turboen uten å ta av eksosmanifolden ved å løsne det høyre motorfeste og jekker opp motoren litt. Uansett bør du nok sjekke og bytte høyre(/og venstre) motorfeste.

Du trenger en god del nye pakninger, se over o-ringer på dysene og de koppene nedi der, det kan helt sikkert være greit å bytte. Nye muttere og pinbolter kan det være du trenger, for de pleier å gå i stykker når man skrur opp dette, gjengene på mutterene skjærer seg, om det har stått der lenge.

Eksosmanifolden din har vel en sprekk eller to, den bør du evt se til før du skrur dette sammen.

 

KG (2,1) motoren har vel ikke vannkjølt turbo? Såfall har jeg en K26 som er nyoverhalt liggende til salgs. PM om interressert..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Turboen var helt fin.... Skjønner ikke hva det er som får bilen til og "frese" rundt 4000rmp.......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Frese? Har du sprukket intercooler kanskje? Evt annet rør/slange på trykksiden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går fint når jeg ikke gir på, Men når jeg gir på går den helt jævlig, Nøkker, freser :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O ringene til den ene dysa er gått... Noen som vet hvor de selger det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, Møller har dem. Bytt på alle når du er i gang.

Har ikke delenummer tilgjengelig, men det hjelper de deg med.

 

Ang problemet, så bør du gå over å sjekke vakumlekasjer, og ta deg god tid, sjekk alle slanger og rør. Intercoolerene på disse pleier å sprekke om noen har kjørt med høyere turbotrykk tidligere på denne bilen.

Ellers bør du gå over tenningsystemet, rotor, fordelerlokk og pluggledninger, samt plugger. Den vanlige powertune-rutinen.

 

Når du har sjekket over det, så begynner man med sensorer og sjekker bensintrykk, men sjekk det andre først. Det blir fort veldig dyrt skal du bare bytte deler for å bytte, så viser det seg at det ikke var det allikevel før man bytter neste og neste og neste :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

O-ring som er øverst på dysa? O-ringen nede på dysa var gåen, så den øverste må vel og byttes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bytt begge to på dysa ja. Den feite og den tynne i bunn.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skrudd av intercoolern så får sjekke imorgen om den lekker

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.