#1 Skrevet Juni 3, 2013 Hei folkens! Jeg har nettopp gjort en meget dårlig handel på brukte drivaksler (Muligens jeg anmelder for svindel), som jeg ikke akter å gjøre igjen. Jeg vil dermed importere drivaksler selv fra utlandet! :-) Er det noen som har erfaring med gode merker, butikker man kan stole på, også videre? Det er til en Golf 3 VR6 fra 1992, AAA. Det skal sies at jeg er en økonomiens mann, og akter ikke betale 2100 for hver indre drivknute fra mekonomen.. (Selv om noen anser dette som billig). For eksempel, AutoPartsWarehouse: http://www.autopartswarehouse.com/search/?N=0&Nr=AND(wpn_tl_name:Engine+%26+Drivetrain,wpn_cat_name:Axles%5C%2C+Driveshaft+%26+4WD,wpn_scat_name:Axle+Assemblies+%26+Shafts) Her det rabatterte drivaksler til 58 USD, med garanti.. :-) Eller disse ,fra "AutoTrust" med 5-års garanti?: http://www.autopartswarehouse.com/sku/Volkswagen/Golf/AutoTrust_Platinum/Axle_Assembly/1995/GTI_VR6/6_Cyl_2-dot-8L/WREPV507102ATP.html?loc=Front%2C+Driver+Side&tlc=Engine+%26+Drivetrain&intcmpid=Product+Listings+Clearance 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 3, 2013 Et tips er at de billige en finner i USA og på ebay ikke bruker orginale mål på splines. Dvs du kan ikke handle nye knuter hos din lokale delepusher. Dette ble testet på akslinger til 80 dollar for golf mk1 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 3, 2013 Hei! Så lenge den ytterste delen passer overens med navet, er det godt for meg. For 80 dollar kjøper jeg heller ny aksling, enn ny knute :-) (Var det det reservedels-mangelen du mente? Eller at selve akslingen ikke passer?) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 3, 2013 Har akkurat kjøpt EMPI drivaksler fra germanautoparts, spurte litt i forkant om drivakslene. Her er svaret jeg fikk: Also a note regarding the axles, these are new but are not original equipment, like all aftermarket new axles they are made in Asia. The quality of these is the best we have found among aftermarket brands but they are still not as good as the originals. As an alternative I recommend replacing your inner and outer joints with new OEM GKN/Loebro joint kits, this will let you retain your original shafts and give you new OEM joints, essentially the same as a new OEM axle. The cost is higher but the result is much stronger and will last longer. Dette er til O2A kasse, anbefaler at du sender en mail til mark@germanautoparts.com veldig hyggelig folk som svarer raskt! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 3, 2013 Dårlig passform som førte til at knuten røk. Og det er frakten som koster, akslinger er tunge og det blir kjapt 1000kr i frakt vis en ikke tar båtfrakt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 3, 2013 hadde jeg vært deg hadde jeg bare byttet knuter på akslingene fra bilen, da er alt "orginalt" og passer, kvaliteten på knutene som kan kjøpes varierer også en del. men ebay.de hoster opp det meste av deler til fine priser. (jeg har liggende et sett akslinger fra min mk3 16v denne har også 02a girkasse meget mulig jeg ikke har bruk for disse) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 3, 2013 Hmm.. Det er som sagt bare slakke på indre drivledd - Om frakten blir helt hinsides, vil det jo selvfølgelig lønne seg å bare bytte dem... :-p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 3, 2013 http://www.ebay.de/itm/GELENKSATZ-GELENK-ANTRIEBSWELLE-ANTRIEBSWELLENGELENK-GETRIEBESEITIG-VW-/390599051916?pt=DE_Autoteile&hash=item5af1848a8c der, ville jeg kjøpt. selv om frakta er en del mer en selve produktet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 3, 2013 Utenom tilbudet på Ebay så får man indre knuter til VR6 fra 51 euro og oppover på Seekpart24.com. Det er altså bare noen hundrelapper for stykket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 3, 2013 Konge! :-) Takk for tips og linker, folkens! Meget nyttig.. ;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Juni 4, 2013 http://www.ebay.de/itm/GELENKSATZ-GELENK-ANTRIEBSWELLE-ANTRIEBSWELLENGELENK-GETRIEBESEITIG-VW-/390599051916?pt=DE_Autoteile&hash=item5af1848a8c der, ville jeg kjøpt. selv om frakta er en del mer en selve produktet... Når det gjelder frakt så er det pr forsendelse, slik at dersom du kjøper mer enn en artikkel vil fraktkostnadene utjevne seg. Jeg har kjøpt mye fra ATP og har kun gode erfaringer så langt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Juni 4, 2013 Per pakke, men aksler er så tunge at det kommer vekt tillegg de fleste plasser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Juni 4, 2013 Dette er jo ikke aksler, bare indre knuter :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Juni 5, 2013 http://www.ebay.de/itm/GELENKSATZ-GELENK-ANTRIEBSWELLE-ANTRIEBSWELLENGELENK-GETRIEBESEITIG-VW-/390599051916?pt=DE_Autoteile&hash=item5af1848a8c der, ville jeg kjøpt. selv om frakta er en del mer en selve produktet... Er det kuler med i denne drivknuten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...