Foringer og tilgang på deler i understell for UrQuattro

Anbefalte innlegg

Hei!

Skal sandblåse og planlegger å pulverlakkere travers og bærebruer på urquattroen. Er alle foringene i travers fremdeles tilgjengelig hos Audi eller andre OEM-leverandører, eventuelt finnes det alternativer? Tenker da spesielt på de tre foringene/innfesting for differensial mot travers, og de fire foringene i hvert "hjørne" på traversen.

Er forøvrig bærekule v/h side bak tilgjengelig for 1988-modellen? Chassisnr J900400.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De fire for traversen "opp mot gulvet" er å få tak i hos Møller til ok pris enda.

Da var litt flere deler i boks.

IMG_4545.jpg

IMG_4547.jpg

IMG_4549.jpg

La først merke til at jeg ikke hadde fått med meg foringene til bakdiffen når jeg kom hjem. Oh well, det er ingen hast før delene har blitt sandblåst.

Skal forhåpentligvis opp å skru litt på bilen senere i kveld.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter hva jeg forstår Eivind har vi et "problem" med bærekuler (som vel er samme foran og bak) pga dimensjonen.

Borre opp 1mm ekstra og bruke til nyere S2 er vel en løsning for "OEM", eller så må vi finne uoriginalt.

Beklager jeg kaprer tråden litt, men hiver forøvrig med dette for informasjon, ettersom jeg markerte tråden understell + urquattro.

Fikk litt oppfølging av Boble-Baard (takk!) som følger:
  • Motorfeste høyre side.
    –Utgått, men hadde delenummer 443 199 381 J.
  • Lenkarmsforinger på samtlige hjørner (spør fordi jeg ser det finnes forskjellige versjoner på nettet).
    -10V har 8A0 407 181 og 20V har 893 407 181
  • Bærekuler.
    -857 407 365 E og 857 407 366 E

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjelder dette alle ur quattroer eller er det skille på år?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... Det lar seg gjøre å få tak i 18mm bærekuler foran nå om dagen. Det var noen år det var tørke og en måtte borre opp til 19mm og bruke fra typ89.

Møller har nok ikke, men Dialynx og 034 selger ettermarkets kuler pga etterpørselen.

Bak har aldri vært noe problem å få tak i, samme som typ89/B3 quattro. Det samme gjelder traversforinger. Om en ikke vil gå for helt orginale varer selger feks 034 flere typer, alt fra soft, medium og steinharde foringer ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info. Det at bakre bærekuler er utgått var nytt for meg, tidligere var disse utgått for 1980-1983, dvs for biler som ble levert med 6x15 ET45 som standard. Fra 1984 så ble 8x15 ET24 standard, og jeg mener de byttet bærekuler samtidig. Jeg har ikke tilgang til ETKA, men så vidt meg bekjent så har aldri bærekuler foran og bak passet om hverandre. Kan du bekrefte delenr foran/bak Ola? På bærekulen foran har man en bolt som skrues inn horisontalt og som låser av leddet, mens bak har man to bolter med 13mm hode som skrues vertikalt opp i fjærbeinet.

Til generell info så er CQ opphengskuler 1mm mindre i diameter enn UrQ, så for de som vurderer det er det bare å glemme. Derimot mistenker jeg at C4, og typ44 har samme diameter på "pinnen" som settes opp i fjærbeinet. Og til Typ44 får man kjøpt løse mansjetter. Kan noen av dere bekrefte diameter til fremre opphengskule (sitter i samme del som bærearm) til typ44/c4?

Problemet mitt er ikke slakk i leddet men en bitteliten rift på 1x1mm i mansjetten....

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei... Det lar seg gjøre å få tak i 18mm bærekuler foran nå om dagen. Det var noen år det var tørke og en måtte borre opp til 19mm og bruke fra typ89.

Møller har nok ikke, men Dialynx og 034 selger ettermarkets kuler pga etterpørselen.

Bak har aldri vært noe problem å få tak i, samme som typ89/B3 quattro. Det samme gjelder traversforinger. Om en ikke vil gå for helt orginale varer selger feks 034 flere typer, alt fra soft, medium og steinharde foringer ;)

Flott, takk for info!! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt nå.. man kan bruke s2/typ89 bærekuler bak opp til og med chassinr F >> 85-C-902 000

Etter dette er det en spesiell type som ikke er lik noen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket litt nå.. man kan bruke s2/typ89 bærekuler bak opp til og med chassinr F >> 85-C-902 000

Etter dette er det en spesiell type som ikke er lik noen

F er vel 1986-modell? Min er 1988, JA900400, om jeg ikke husker feil.

Mvh

EW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har e chassi nr og er tidlig 84 modell så tror ikke det.

f er sen 84 modell

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modellbytte går fra 1/8 hvert år, biler reg etter 1/8 1984 er årsmodell 1985. A er 1980-modell, og det ble produsert noen Audi Urquattro før 31/7-1980 som årsmodell 1980, B blir 1/8-1980-31/7-1981, C - 1982, D - 1983, E - 1984 (1/8 1983-31/7 1984), F - 1985, G - 1986, H 1987, I benyttes ikke, J - 1988 osv t.o.m 1999.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.