#1 Skrevet Juni 5, 2013 (endret) Hei! Har en 07 passat highline med automatisk klima. Men hvordan virker air condition. Er en knapp med ECON. Regner med dette er air condition. Men når den lyser så blåser d ikke kaldt. Men når jeg klikker på den så lyset slukker, så blåser det kaldt. Kan dette stemme? Virker jo litt ulogisk at AC er på når knappen IKKE lyser..? Ny på vag, og ikke skyt meg for dumt spørsmål 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 5, 2013 ECON er vel en form for øko-funksjon der du slår av AC-driften totalt for å spare strøm = spare drivstoff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 5, 2013 Det sondre sier stemmer, ECON er for å spare drivstoff. klimaen jobber litt roligere, men oppnår samme resultat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 5, 2013 På ECON (som i economy) så deaktiveres ac kompressoren for å spare drivstoff og du har ingen kjøling. For noen modeller som har fabrikkmontert tilleggsvarmer så brukes også econ knappen på vinteren til å deaktivere tilleggsvarmeren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 5, 2013 Da lærte jeg noe nytt Trodde det rett å slett var en air condition knapp.. Takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 5, 2013 Det er på en måte en air conditon knapp, som sagt så deaktiverer den kun AC kompressoren, derav mindre drivstoffforbruk. Er det foreks bare 10-15 grader ute, så er det jo ikke noe poeng og bruke AC'n så da kan du heller trykke på Econ knappen, deaktivere AC'n og da går det over til mer et 'tradisjonelt' varmeapparat, uten kjølefunksjon. Bruker ikke AC med mindre det er såpass varmt ute at det er behov for kjøling, ellers setter jeg den bare på foreks 18, grader, eller low, er ikke dette nok, så aktiverer jeg AC 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 5, 2013 I nye MK7 heter samme knapp "A/C Off" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...