Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en 1992 Golf VR6 med følgende ulyder:

"Skrapelyd", som høres ut som om feks; bremseskjold tar i bremseskiven. Lyden kommer som oftest bare i lave hastigheter, og er "pulserende" Den blir lav, så blir den høy, den blir lav, så blir den høy. Dette skjer i symmetri med hvor fort hjulet snurrer rundt. Til slutt forsvinner lyden helt (ved ca. 30/40kmt)

"Dunke-lyd", som oppstår på 2 forskjellige steder.

1* Helt ytterst (høres det ut som) ved FULLT rattomslag.

2* Innerst ved girkassen når jeg slipper gassen. Det er en svak, konstant dunke-lyd "dunkdunkdunkdunkdunkdunkdunk", som forsvinner ved gasspådrag, og kommer tilbake når jeg slipper gassen. Den kommer i alle gir, og t.o.m når bilen ikke står i gir. (Derfor har jeg utelukket girkasse/svinghjul/clutch.

Er dette noe som virker kjent for noen? Har dessverre ikke filmer eller lydklipp å referere til.. :-)

Er det noen som har tips/ideér til hva dette kan være?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen har forresten vært på NAF-kjøpstest, og NAF-mekanikeren antok at lyd nr. 2 (Den konstante dunkelyden, ikke den ved rattomslag) kunne være pga. en løs foring på bærearmen.

(Han sa at det var en foring som var "løs", og hadde dermed begynt å riste i hullet med gjenger i. Etterhvert har dette hullet blitt ovalt, slik at den ikke kan festes ordentlig).

Problemet er at jeg har ikke klart å finne igjen dette "hullet" han snakket om. Kan det være stabstags-innfestningen han refererte til?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.