3B motor jager på 1500 rpm

Anbefalte innlegg

Heisann, har et problem med min bil nr 2. Har bytta motor i denne bilen og den går jevnt og pent etterpå. problemet er at når man gir sakte gass og kommer til 1500 omdreininger så kutter motoren og synker i turtall. dette gjentar seg uansett om motoren er varm eller ikke. den jager ikke hvis man kommer over 1800 rpm, da går den normalt.. noen tips til ka som kan vere galt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:bump: Ingen som vet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså.. INGEN som vet, eller ingen som gidder å svare...?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er et problem som typisk nok fører til feilsøking. Det er flere ting som kan være problemet.

Lekkasjer en eller flere plasser, defekte følere/givere osv.

Har du lest av feilkoder? Sjekket plugger og slanger?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ta ut feilkoder!

Justering av gass spjeld potmeter? Skal klikke når spjeldet går i stengt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen går fint men ikke akkurat på 1500-1800 rpm. Har lite oljetrykk i forhold til den andre bilen min. Dette er trykk med varm olje, dvs nåla på den streken mellom 60 og 130. Den sorte bilen min har 3,8 bar ved pådrag og 1,8 på tomgang. Den grønne bilen min har 2 bar ved pådrag og 0,5 bar ved tomgang.. Er nok litt arbeid som gjenstår med den enda. Avlesing av feilkoder: skal jeg bare bruke en prøvelampe da eller?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vag1551 eller vag com, reis på nærmeste audi forhandler, dem leser ut feilkoder til deg, eller noen i klubben som bor i nærheten.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vag1551 eller vag com

Hva er dette for noe? Noe som jeg kan kjøpe selv og lese av feilkoder med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

vag-com kan du kjøpe, husker ikke helt url, men det er sikkert noen andre som gjør her, koster vel et par lapper med programmet og kabel. søk litt på forumet her etter vag-com så finner du sikkert en masse.

vag 1551 kan du også kjøpe, men den er i en heeeeelt annen prisklasse.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kosta jaggu litt penger dette her.. :) sparings nå da, dette er jo egentlig utrolig greit å ha vel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

utrolig lettvint å ha hvis man driver litt med trimming og modifisering,

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.