#1 Skrevet Mai 17, 2005 Heisann, har et problem med min bil nr 2. Har bytta motor i denne bilen og den går jevnt og pent etterpå. problemet er at når man gir sakte gass og kommer til 1500 omdreininger så kutter motoren og synker i turtall. dette gjentar seg uansett om motoren er varm eller ikke. den jager ikke hvis man kommer over 1800 rpm, da går den normalt.. noen tips til ka som kan vere galt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mai 17, 2005 Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mai 21, 2005 Altså.. INGEN som vet, eller ingen som gidder å svare...? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mai 21, 2005 Dette er et problem som typisk nok fører til feilsøking. Det er flere ting som kan være problemet. Lekkasjer en eller flere plasser, defekte følere/givere osv. Har du lest av feilkoder? Sjekket plugger og slanger? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mai 21, 2005 Ta ut feilkoder! Justering av gass spjeld potmeter? Skal klikke når spjeldet går i stengt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mai 22, 2005 Bilen går fint men ikke akkurat på 1500-1800 rpm. Har lite oljetrykk i forhold til den andre bilen min. Dette er trykk med varm olje, dvs nåla på den streken mellom 60 og 130. Den sorte bilen min har 3,8 bar ved pådrag og 1,8 på tomgang. Den grønne bilen min har 2 bar ved pådrag og 0,5 bar ved tomgang.. Er nok litt arbeid som gjenstår med den enda. Avlesing av feilkoder: skal jeg bare bruke en prøvelampe da eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mai 22, 2005 vag1551 eller vag com, reis på nærmeste audi forhandler, dem leser ut feilkoder til deg, eller noen i klubben som bor i nærheten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mai 22, 2005 vag1551 eller vag com Hva er dette for noe? Noe som jeg kan kjøpe selv og lese av feilkoder med? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mai 22, 2005 vag-com kan du kjøpe, husker ikke helt url, men det er sikkert noen andre som gjør her, koster vel et par lapper med programmet og kabel. søk litt på forumet her etter vag-com så finner du sikkert en masse. vag 1551 kan du også kjøpe, men den er i en heeeeelt annen prisklasse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mai 22, 2005 vag-com kan du kjøpe, husker ikke helt url, men det er sikkert noen andre som gjør her, http://www.ross-tech.com/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 22, 2005 kosta jaggu litt penger dette her.. sparings nå da, dette er jo egentlig utrolig greit å ha vel? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 23, 2005 utrolig lettvint å ha hvis man driver litt med trimming og modifisering, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 23, 2005 Steinar: http://www.sjmautotechnik.com/trouble_shooting/trouble2.html Blinkekoder på 3B motoren, så du trenger strengt tatt ikke noe feilkodeverktøy. Bare ei prøvelampe ja, du finner info i linken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 23, 2005 Takker.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...