#26 Skrevet Juni 8, 2013 Jeg skal ikke si noe sikkert... for jeg er usikker.. mener det ligger en tråd lm den her på forumet.. eneste jeg vet er at dem prøvde å få godkjent som rs4. Ss drar jo til tyskland og får tuv på bilen tror jeg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 8, 2013 Tror ikke det gjorde det noe lettere at det var sedan akkurat 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 9, 2013 Tror ikke det gjorde det noe lettere at det var sedan akkurat Bmw E36 stasjonsvogn. . Leveres ikke som M3 3.2(321 (?)) .. det mest brutale den leveres med er 2.8(193).. Ss godkjente en slik en som e36 m3 touring:) Tror den enkleste måten er å snakke med ss siden di har prøvd... Poenget er jo at.. idet at råkarrosseriet har forskjellige delenummer (om det så er batterikassen som er flytta 1cm) Så vil ikkee di gidkjenne det uten garanti fra merkeverksted... Når det gjelder vekt.. så kan du spare myye på felger + om du (som vi gjorde) tar og får bensinmåleren i full pos mens det egentlig bare er 4-5 liter:) Ta av ac komp f eks... sånne ting som er "ekstra utstry" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 9, 2013 Var inne på tanken å ringe dem på mandag faktisk;-) Skal pp BT på mandag å veie bilen slik den er nå også har jeg tenkt å fjerne felger,navi,ac pumpe, begge intercoolere, må få tak i org rs4 bremser, få bensin måleren til å stå på fult (har gjort det før) og bytte ut interiør med to bøtte stoler foran og vanlig a4 stoff bak sete osv osv.. tror kan spare noen kg der;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 9, 2013 Ja det blir umulig å lette det med 150kg+..Men hva tenker du på da, søke om å få lov til å endre vekter til a4 2.8q først også godkjenne som RS4 etterpå ell? Du er inne på noe der altså men veit ikke om dem vil endre vekter fra 1.8tq til 2.8q hvis det ikke sitter en 2.8 motor og understell der..? Tenkte at siden A4 også kom som 2.8q, så kan det ikke være så stor akselvektforskjell på en 2.8q og en RS4. Så forutsett at en 2.8q og en "vanlig" A4 ikke har noen forskjeller i konstuksjonen, så bør det jo gå an å bruke det som argument. Ikke bare vognkortet til A4'n. Ble du litt klokere nå? Er ikke så lett å forklare, rett etter at man har stått opp. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 10, 2013 Ja skjønner hva du mener Frank Robert;-) Men jeg har vært på BT mer rs4'n på Gjøvik idag og møtte på en hyggelig og en som er ned på jorde idag;-) Fikk veid bilen uten å demontere noe som helst på bilen;-) Vektene ble: 1000kg akkuratt på fram akslingen, 678kg bak akslingen og 1680 på tott vekt uten fører og full tank;-) Så jeg trenger egentlig lette den bare 20kg i fronten hørtes det ut som:-) Men jeg kom litt over tott vekta med 4 pers (300kg) jeg kan ha bare 1915kg tott og det ble 1980kg.. Men jeg kan ta av en del ting bak i bilen: bose høytalere (bass kasse) navi/cd veksler,bagasjerom trekk, vørktøy sett, og fulle på 10l bensin og få måleren til å stå på fult og bytte ut 10x19 hjul med noe anna mindre feks.. vil tru at det vil gi meg noe kg tilgode ;-) Så det ser ut som at det er noe håp hvertfall med vekta, skal ikke juble for tidlig veit aldre hva dem kan finne på å komme med:-))) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 10, 2013 Fyll framhjula med helium så er saken biff 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 10, 2013 Lurer på når BT skal skjønne trisket med bensinmåleren? Uansett, om du får dette godkjent så åpner du vei for mange med 1.8qt som vil ha litt mer fytt :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 10, 2013 Fyll framhjula med helium så er saken biff Haha ja og henge noen vekter under bilen for å holde den på bakken og ell?:-))) hadde det vare vært så enkelt så:-))) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 10, 2013 Lurer på når BT skal skjønne trisket med bensinmåleren? Uansett, om du får dette godkjent så åpner du vei for mange med 1.8qt som vil ha litt mer fytt :-) Haha ja det kan du si, gjorde det samma engang for 3-4 år siden også:-)) Håper jeg får godkjent den ass, så blir det flere rs4'er i landet:-)) For å si det sånn jeg gir meg IKKE med den bilen her som jeg gjorde med 100'n, jeg skal plage livet ut av dem til dem godkjenner den;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 11, 2013 Da er det jo håp! Løkke te! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 11, 2013 Da er det jo håp! Løkke te! Takk takk det trengs:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet August 2, 2013 Hei! Noe som veit audi rs4 b5 kan leveres som 4 seter fra fabrikke ell i norge?? Nå har det blitt diskusjon med risløkka i oslo at dem kan ikke godkjenne bilen med 4 seter når den ikke kommer fra fabrikken som 4 seter bil, da må den reduseres ned til 2 seter.. BT på gjøvik sier at det har ingenting å si om dem godkjenner den med 4 seter ell 5, men oslo er ikke helt enig... :-) Sku neste tru at hver enkel bt stasjon har sinne egne regler.. :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet August 2, 2013 Sku neste tru at hver enkel bt stasjon har sinne egne regler.. :-) Finn deg et kvinnfolk i trondheim å sett adr her.. så blir det ordnings;p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet August 2, 2013 Finn deg et kvinnfolk i trondheim å sett adr her.. så blir det ordnings;p Hva skjer da? Hvis jeg legger ved søknaden en bekreftelse på at jeg er sammen med ei trønder jente og bor i Trondheim så får man godkjent alt? Da flytter jeg lett Hihi:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet August 2, 2013 Hva skjer da? Hvis jeg legger ved søknaden en bekreftelse på at jeg er sammen med ei trønder jente og bor i Trondheim så får man godkjent alt? Da flytter jeg lett Hihi:-) Jeg har bare på følelsen at Trondheim biltilsynet er ganske greie.. mtp killingberg(elns) Du må vel henvende deg til bt fra hjemme adresse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet August 2, 2013 Jeg har bare på følelsen at Trondheim biltilsynet er ganske greie.. mtp killingberg(elns) Du må vel henvende deg til bt fra hjemme adresse? Har rett til å vise hvor jeg vil! Men når det gjelder slik godkjening som jeg driver med, så er det "spesial gruppen" på risløkka i oslo som bestemmer om jeg enten må inn til oslo eller der jeg vil til vanlig stasjon.. ;-) Ganske greie her på gjøvik også og det er bare 4mil fra lillehammer;-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet August 2, 2013 Har rett til å vise hvor jeg vil! Men når det gjelder slik godkjening som jeg driver med, så er det "spesial gruppen" på risløkka i oslo som bestemmer om jeg enten må inn til oslo eller der jeg vil til vanlig stasjon.. ;-) Ganske greie her på gjøvik også og det er bare 4mil fra lillehammer;-) Skjønner... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet August 3, 2013 Hvilket baksete har du? mangler du sele på midten eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet August 3, 2013 Hvilket baksete har du? mangler du sele på midten eller? Det ligger løs sele der i midten.. Grunner for at jeg spør er at, bt sier "hvis bilen kom med 2 eller 5 seter fra fabrikken så kan dem ikke redusere antal sitte plasser til 4".. men også rs4 elle noen andre vare bilene (grønne skilt) kommer ikke med 2 seter heller fra fabrikken, så jeg skjønner ikke logiggen i det dem sier... Det er jo bare fjerne sele bak i midten og godkjenne en bil spørr du meg.. :-p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet August 3, 2013 Men hvorfor får du ikke godkjent som 5-seter hvis du har både sete og sele? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet August 3, 2013 Det er faktisk jobben til disse folka på Statens Vegvesen å veilede og gi deg tips hvordan du får godkjent bilen. Er det noe de kikker på, så skal de tipse deg om hvordan du kommer videre. Lykke til videre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet August 3, 2013 Men hvorfor får du ikke godkjent som 5-seter hvis du har både sete og sele? Jeg får godkjent den som 5 seter så lenge jeg ikke overtiger 1915kg tott vekt som er i vognkortet til a4'n.. Så da må jeg lette bilen med 130kg for å få den godkjent med 5 seter og jeg veit ikke om det er mulig å få ned 130kg.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet August 3, 2013 Åja vekten ja, skal ikke være lett vettø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet August 3, 2013 Åja vekten ja, skal ikke være lett vettø Nei, skal ikke det dessverre:-( Men i verstefall så aksepterer jeg den som 2 seter også, det er bedre en bil med skilt og to seter enn å ikke ha noe skilt og 5 seter :-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...