Er det kommet ny clutch til DSG kassen for Touran etter 2010 mod

Anbefalte innlegg

Hei

Trenger litt hjelp, jeg har en 1T 1,9 TDI 110 hk med DSG kasse.

Fikk problemer med Clutch og fikk dekket rep. på garangti. ( ca 50 000.- i rep ) De måtte skifte clutch og sving hjul for å få has på problemet.

Ser nå etter ny bil og lurer på om de nyere modellene (Tiguan, Touran eller Passat ) har kommet med oppgradering på DSG kassen?

Jeg liker godt DSG kassen med den gode kjøre komforten. Men hvis ikke VW har funnet ut av problemet er jeg ikke så giret på DSG.

Er det samme Clutch`en som står i Skoda SuperB?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjenner ikke detaljene her, men ved overgangen fra 1.9TDI105 til 1.6TDI105 så ble det endret fra 6trinns DSG våtclutchkasse til 7trinns tørrclutch. Mener at dette gjelder "alle" (Golf, Passat, Touran,...). Så det er to helt forskjellige gearkasser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.9tdi hadde tørr clutch.

2.0tdi hadde våt clutch.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1.9tdi hadde tørr clutch.

2.0tdi hadde våt clutch.

Det mener jeg bestemt er feil. Jeg hadde 1.9TDI105 med 6trinnsvåtclutch (og dermed oljeskiftintervaller - det har ikke 7trinns tørrclutch).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 2 1.9tdi dsg Touranene eg har prøvd girer i hvertfall "hardere" enn 2.0tdi dsg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De 2 1.9tdi dsg Touranene eg har prøvd girer i hvertfall "hardere" enn 2.0tdi dsg.

Kanskje Touranene har feil på Mechatronicene? Jeg byttet min på garanti. For disse tror jeg er samme kassene (19TDI og 20 TDI, max 350 Nm, DQ250).

7trinns DQ200 tørrclutch tåler 200 Nm.

I Tiguanen min er det for øvrig en helt annen kasse (7trinns våtclutch DQ500 / 20TDI140).

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei

Takk for svar, men vet dere om det er samme kassen/clutch`en som brukes i Skoda Superb?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.