4 hjulskontroll nødvendig ved montering av seneskåler?

Anbefalte innlegg

Hei

Skal montere supersport senkeskåler foran på min 2007 A4 b7. Dette skal redusere glipen mellom skjerm og hjul med 1-2 cm.

Bør jeg ta firehjulskontroll samtidig?

Kjører rundt på 245/30-20, og har jo ikke lyst til å slite dekk unødvendig..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, du vil få endret hjulstilling.. :)

Dermed, må du få rettet det opp på en firehjulskontroll! :)

(Det er jo SELVFØLGELIG ikke snakk om mye dekkslitasje, men du vil få en anelse skeivslite dekk)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alternativt er å vente å se om dekkene slites noe ugjevnt, ettersom det er snakk om såpass lite endring er det ikke sikkert utslaget vil påvirke slitasjen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei, det er vel det som egentlig er spørsmålet mitt.. om dette vil være stor nok endring til at det merkes...

men tar jeg den, så er man jo sikker.. men blir jo 1200,- ekstra, som er greit å bruke på noe annet om det ikke trengs:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gjorde det ikke, og jeg merket ikke noe økt slitasje. 2006 Audi A4 2.0tfsi quattro tip.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er sikkert en god ide med hjulstilling, men jeg tok hjulstilling etter at jeg monterte Bilstein med 50mm senk og var nesten helt innenfor spec. Måtte forskyve travers for å få helt lik camber fremme, ellers var det strengt tatt ikke nødvendig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.