#1 Skrevet Juni 8, 2013 (endret) Har problemer med kjølingen på min audi 200 TQ. Bilen blir rundt 100 grader men ingen av stegene slår inn, Har testet steg 2 og 3 på kontakten til sensoren under radiatoren og de funker. Er det noen sensorer som styrer dette? Har koblet opp en annen sikringsboks i bilen og tror jeg har glemt og koble til en ledning som har med dette og gjøre. Så lurer på hva som er feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2013 Jeg har ikke 100% kjennskap til 200`n. Men jeg mener systemet skal funke noenlunde likt på biler fra ca denne årgangen. Viss du får vifta til å gå med å koble de to stegene i ledningsnettet til giveren (Har testet steg 2 og 3 på kontakten til sensoren under radiatoren og de funker). Så er det bare to muligheter igjen så langt jeg kan forstå: 1: Sensoren er ødelagt 2: Det varme kjølevannet sirkulerer ikke forbi sensoren. Viss du skrur ut sensoren og det kommer kjølevæske, trenger det ikke å bety at det sirkulerer forbi sensoren. En 100 2,8 jeg feilsøkte på for en tid tilbake hadde dette problemet. Viftene funka - sensoren var ny - kjølevæska var ny, allikevel kokte alltid motoren på tomgang. Det viste seg etterhvert at de nederste rørene i radiatoren hadde gått tett. Fixen ble ny radiator i dette tilfellet, da funket alt som det skulle. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2013 Tror det er Ecu temp sensor som er ødelagt. Prøvde og måle OHM på den men går ikke noe strøm til den. Klikker i en liten svart boks ved torpedovegen når jeg bruker multimeter på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2013 er nesten håpløst å feilsøke uten koblingsskjema, Google Audi 200 wiring diagram så finner du nok no. Legg gjerne ut link hvis du finner noe nyttig så kan jeg prøve hjelpe deg steg for steg med feilsøkinga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2013 Fant et bilde Ledningen fra 87k til 6 ac cutout, Er så mye kabel rot så får ikke følgt relet, Sp lurer på om noen vet hvordan farge den kabelen har? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 11, 2013 http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Audi200/3B01.jpg Fargekoder http://www.isham-research.co.uk/quattro/wiring/Audi200/3B04.jpg Koblingsskjema Hvis du tar ut releene til vifta har du 12V "inn på" hovedkontaktene da? Hvis ja, og du lasker/jumper over hovedstrømkontaktene går vifta som den skal da? Hvis OK ligger feilen før releene, sett de på plass og lask/jump følerne. Hvis du ikke får eliminert feilen nå må du bruke ett multimeter eller prøvelampe, sett den klypa på ett punkt med god jord og den andre målepinnen der du har 12 V, flytt målepinnen stegvis etter koblingsskjema til du finner punktet der du mister 12 V. Feilsøke med hjelp av ohm meter er ikke så lurt da du kan blir lurt av parallelle kretser, spoler, lyspærer osv... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 12, 2013 Får noen deler idag. Så skal prøve og måle hovedkontaktene senere 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 12, 2013 [quote=Kim Hildonen;Tror det er Ecu temp sensor som er ødelagt. Synes dette høres ut som "ei blind gate". Temp sensoren til ECU`en gir input ifb bensin blandingsforhold - den bryr seg ikke om kjølevifta. Når motoren er varm nok (ca 90 grader), åpner thermostaten (Mekanisk bimetall ventil) slik at kjølevæsken kan sirkulere fra motoren og ut i radiatoren. (Vannpumpa står for sirkulasjonen) Kjølevifta (den på radiatoren) er styrt av (elektro) thermostaten som sitter i radiatoren. Hvor varm motoren er - "bryr den seg ikke om", kun kjølevannet i radiatoren. En annen mulighet er jo selvølgelig at thermostaten i motoren er gåen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 12, 2013 Fant et skjema men klarer ikke og se hva som står på 87K 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 12, 2013 Fått koblet opp noe idag, Når jeg starter bilen går radiatorviften en gang rundt og stopper. Målt relene, og det går strøm til de. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...