#1 Skrevet Juni 8, 2013 Hei jeg har byttet motor og turbo på min a4 2.0 tdi så kjørte jeg en stund så begynte partikkel filter lampen og lys. fikk ikke regenerert så audi sa jeg måtte ha nytt partikkel filter har nå og byttet dette man skjøpt uorginalt for den orginale skulle dem ha 19000 for dyyyyyyyyrt: mad : det gikk jo helt fint men når jeg setter på campingvognen og drar den kommer i en mot bakke som turboen jobber på maks så får jeg motor feil men skrur av tenningen og setter den på igjen så går det bra helt til jeg får en ny motbakke. hektet på pc og fikk opp disse feil kodene Saturday,08,June,2013,12:14:47:18057 VCDS Version: Release 11.11.6 Data version: 20121223 -------------------------------------------------------------------------------- -------------------------------------------------------------------------------- Chassis Type: 8E - Audi A4 B6/B7 Scan: 01 02 03 08 09 0F 11 15 16 17 18 36 37 45 46 55 56 57 65 67 69 75 76 77 VIN: WAUZZZ8E66A131242 Mileage: 226730km/140883miles ------------------------------------------------------------------------------- Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BPW.clb Part No SW: 03G 906 016 FP HW: 028 101 212 8 Component: R4 2,0L EDC 000SG 9383 Revision: --H01--- Serial number: Coding: 0000072 Shop #: WSC 00440 218 104662 VCID: 76E3337D0181B4A80A7 3 Faults Found: 001137 - Exhaust Pressure Sensor 1 (G450) P0471 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 226476 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 1407 /min Speed: 21.0 km/h (no units): -56.10 (no units): -20.40 Mass Flow: 12.80 g/s Temperature: 210.0°C Temperature: 21.6°C 009299 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor P2453 - 000 - Implausible Signal - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 0 /min Speed: 0.0 km/h (no units): 0.00 (no units): -20.40 Mass Flow: 5.69 g/s Temperature: 180.0°C Temperature: 18.9°C 000564 - Boost Pressure Regulation P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent Freeze Frame: Fault Status: 00110000 Fault Priority: 1 Fault Frequency: 6 Mileage: 226625 km Time Indication: 0 Freeze Frame: RPM: 2268 /min Speed: 92.0 km/h Load: 82.7 % Voltage: 14.06 V Bin. Bits: 00000000 Absolute Pres.: 2366.4 mbar Absolute Pres.: 2590.8 mbar Readiness: 1 1 0 0 0 det gå bra når jeg ikke drar tunge lass bak bilen håper noen har noen form for forslag for denne bilen har kostet meg alt for mye penger får jeg ikke orden på denne så er hele ferien ødelagt og jeg kjøper annen type bil elsker Audi men nå er dråpen nådd bytter bil snart 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 8, 2013 Putt kodene inn i google. Så får du feks denne: http://www.audi-sport.net/vb/a3-s3-sportback-8p-chassis/98564-error-001137-exhaust-pressure-sensor-fault-advice.html og mange andre interessante sider som gir deg mye svar. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 8, 2013 Du har hvertfall en defekt G450 (Differansetrykksensor til DPF) Den siste feilen med Boost Pressure Regulation tyder på at bilen lader for mye og går i nød, Der kan det være diverse ting som gjør at det skjer. VNT mekanismen som henger osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2013 Takk for svar men ser ut som det er en lekarse i vakumstyringen. får håpe det er dette vertfall, blåser gjennom slangen og det holder seg ikke tett. og da vil vel ikke vakum delen på turboen åpne seg ved for høyt trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 26, 2014 Fikk du ordna det, og hva var feil ? Jeg får samme feilkode på min passat-08 2.0tdi, og fikk beskjed om at ladetrykksregulator var gåen. Skifta denne, men feilen er der ennå !! Motoren går i nødmodus, men funker fint igjen etter en omstart.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 26, 2014 På min 08 Passat var det samme feil og da var det vnt mekanismen / vakumklokka på Turboen som var gåen. Møller byttet på reklamasjonsrett (kjøpte bilen brukt hos de for 2år siden) og har fungert fint etter det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...