Panserwire Audi A6 4B, hjelp

Anbefalte innlegg

Hei!!

Jeg byttet akkurat ekspansjonstank på min A6.

Da jeg skulle kontrollere jobben i ettertid, dro jeg

I hendelen for å åpne panseret. Panseret gikk ikke opp

Og hendelen henger nå helt løst, uten å ta "tak" slik

At panseret åpnes. Er wiren røket eller er noe "hoppet av?

Hvordan finner jeg wiren når panser ikke går opp?

Håvard

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan åpner jeg panseret uten wire/hendel?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjedde samme på min A4 B5.

Jeg la meg under bilen med en trepinne som jeg skar til. Mellom motor og radiator.

Litt knotete, men det går.

Nå vet jeg ikke hvordan låsemekanismen på din er i forhold

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uff, klarte det samme på min C4 for noen dager siden. Hadde huket av waieren så smalt vinden panseret igjen.

Heiste opp bilen og bøyde til en stålwaier, og etter litt knoting fikk jeg dratt til side låsene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er nok wire som har hoppet av låsemekanismen til panseret. Hjalp en kompis med akkurat det samme problemet i vinter.

Jeg løste problemet på følgende måte;

1.) jekket opp bilen.

2.) demonterte beskyttelsesdeksel under motor

3.) wire er innfestet på låsemekanismen der hvor du åpner panseret. Den ser du når du legger deg under bilen og titter opp bak radiatoren.

4.) jeg brukte det en litt grov lekte som jeg klarte å bevege låsearmen nok til at kompisen min fikk åpnet panseret.

Det gikk ganske greit, men man må være 2stk.. Tror det blir meget vanskelig alene.

Obs! Vær forsiktig da låsearmen er fjørspent, så det er ganske hardt med en lang "vektarm" siden du ligger under bilen.

Litt kjedelig å glippe og ødelegge noe...

Lykke til!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for gode svar. Fikk nå åpnet panseret ved å legge meg under bilen med en stålvaier som jeg presset opp låsen med.

Var litt vanskelig å finne ut hvor jeg skulle sikte, men det gikk til slutt :-) Vaieren hadde bare hoppet av :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.