#1 Skrevet Juni 9, 2013 (endret) Har tatt opp lyden på video. Hva kan dette være? Hør ved 18 sek og 40 sek for endring av ulyden, om du ikke hører den først. Ulyden det er snakk er ikke min datters mumling fra baksetet;-) Lyden kommer i fra ca 30 km/t og høres etterhvert ut som ujordet stereoanlegg. Filmklippet viser først jevn kjøring i 50 km/t, det gires ned fra 5-4-3 gir, uten at lyden endres. Denne ulyden er sterkere enn lyden fra motoren, men omtrent på linje med dekkstøy. Durelyden blir lysere ved aksellerasjon fra 2. gear. Neste klipp viser ca 100 km/t, med nedgiring og aksellerasjon. Da er lyden mer fremtredende. Lyden blir mindre intens etter 115 km/t, i mitt øre i hvertfall. Dette startet etter at bilen hadde stått stille innendørs på Gardermoen i 2 uker. Girvelger i P, og med håndbrekk på. Jeg rygget ut bilen fra p-plassen med fullt rattutslag, og la merke til en litt ekkel klankelyd fra drivverket mens jeg rygget. Når jeg kjørte ut av parkeringshuset kom det en liten vibrasjon som korresponderte med dekkenes hastighet. Omtrent som når man har stein i mønsteret, kjent lyd om vintern i parkeringshus. Uklart om det var forfra eller bakfra. I mangel av grus tenkte jeg at heh, er det dekkene som har blitt ned-trykt av å stå stille så lenge, har noen tappet dem for litt luft? Ute på veien ga ulyden seg, men var liksom med oss et godt stykke. Dagen etter kjørte jeg 100km, deretter på vei tilbake la jeg merke til denne ulyden som vises på videoen, som ikke korresponderte med turtall, men med hastighet. Hadde passasjer med i bilen, så hadde brukt tiden til å prate, men på vei hjem ble lyden svært påfallende. Når jeg reduserer hastigheten mot null, er lyden hørbar også lavere enn 40km/t, og blir nærmest "blafrende" når man passerer 10 mot 0, noe som jeg mener indikerer at frekvensen til lyden ikke korresponderer med hjulet/akslingen, men kanskje noe som går 4-5 ganger så fort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2013 Videoen er listet som privat… Uansett, B8-plattformen sliter med hjullagerene, første jeg ville sjekket 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2013 Hah, sånn, endret til offentlig:) Det regnet da vi kjørte dit, så stod altså bilen stille i to uker, noe den vel aldri har gjort i mitt eienskap. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2013 Etter å ha sett videoen 3 ganger, er jeg overbevist om at det er din datter som lager den lyden også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2013 Holder fortsatt en knapp på hjullager... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2013 Holder fortsatt en knapp på hjullager... Hm, så vått drivverk, står og tørker inn over lang tid, og deretter kommer jeg og rygger, og hører noen uvante "knakelyder" rundtom fra bilens fire hjørner når jeg rygger. Høres sannsynlig ut med hjullager. Skal ha bilen på service uansett på tirsdag. Søker litt rundt på forumet etter hjullager da:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 13, 2013 Det var hjullager foran. Fikk bilen tilbake fra service nyvasket med blankpussede felger og enderør (de var tildels inngrodde), uventet og positivt overrasket over Møller Skøyen:-) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 13, 2013 Så bra, jeg har generelt gode erfaringer med Møller, de er litt dyre men leverer alltid synes jeg.. Husk å endre fra Hjelp til Løst slik at denne tråden hjelper neste person med lignende problemer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 13, 2013 Jeg satt faktisk og lurte på hvordan jeg endrer fra "Hjelp" til "Løst"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Juni 13, 2013 Under første innlegg -> Rediger innlegg -> Avansert modus -> så endrer du det ved topicen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...