#1 Skrevet Juni 9, 2013 Har oppdaget i det siste at bilen bruker litt vann, har kjørt omtrent 100mil og det minsket en smule i ekspansjonstanken, ca 1cm. Byttet denne kjølevannstussen bakpå toppen for en stundsiden, og denne er framdeles tett og fin, lukter heller ikke noe frostveske fra bilen.. Eksosen er også hvit og lukter meget dårlig.. Eksos skal jo være en god lukt, denne minner mere om råttne egg eller noe i den duren, mistenker også en dårlig katalysatoren, bilen har akkurat passert 345000km.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 9, 2013 Tettingene i turbo... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 9, 2013 Om Tord har dårlige tetninger i turboen, så skal ha få en ny av meg, helt gratis (Han har ikke turbo.) Prøv og få kjørt sylinderlekkasje test og se om du får opp noe resultat ut av dette? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 9, 2013 Glemte og si at dette er en 1,8 non-turbo så er neppe turboen som stjæler oljen. Får prøve og ta en sylinderlekkasje test.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 9, 2013 du mener vell at den ikke stjeler vann? Har du tatt av lokket til påfyling av olje å sett om det er hvit/gul aktig masse der? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 9, 2013 Mener at den ikke stjeler vann!.. Har tatt av påfyllingslokket samt peilet oljen, ingenting unormalt der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 9, 2013 vil ikke CO måling av eksos vise om det er mye vann i eksosen? (mtp topp pakning lekker inn til sylinder eller sprekk i blokk) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 22, 2013 (endret) På min var ekspansjons lokket helt tett. Så ble alt for høyt trykk i tanken. Da rant vannet ut på svake punkter. Skiftet lokk og alt var iorden. Her har du en video jeg lagte den gang: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...