2009 Scirocco 1,4 TSI en av de tre første i landet

Anbefalte innlegg

I mars kjøpt jeg meg ny, større bil så nå er det på tide å selge Sciroccoen. Mener å huske at kilometerstanden er ca 89 200 km, Eu godkjent til januar 2015

 

Jeg har hatt den siden den var ny. Bilen var en av de tre første bilene som kom til Norge i juni 2008 for bruk på Scirocco introduksjonen i oktober 2008. Bilen etter introduksjonen stående hos importør frem til jeg kjøpte den i mai. Understellsnummeret slutter på 1302 og antagelig den Sciroccoen i Norge med lavest eller nest lavest chassienummer.

 

Bilen er ustyrt med:

Risingblue metallic

GT-Pakke med 17"

Telefonforberedelse

Parkeringssensor bak

Cruise control

Røykepakke

Uten midtarmlene (det er jo sportscoupe, ikke sofa)

Media-in plugg

 

Kan også leveres med Xenon-lys (Har 3 orginale lykter, ledningsnett og sensorer for å få det montert, akkurat som orginalt, ikke noe jalla)

Bilen er for øyeblikket senket med AH Exclusive Parts(H&R) 110 mm senkesett. Senkesettet er innført i vognkort uten anmerkning om minste høyde :evil: AH settet er tilsvarende vanlig H&R Tiefe (Ultra Low) men med kortere dempere som muligjør senking helt ned til 110 mm uten at bilen ligger på bumpstops. Avhengig av motor/gearkasse krever det dog modifisert rammevang å kjøre med settet helt i bunnen. Bilen kan leveres med orginale støtdempere og fjærer som har gått ca 800 km.

 

Bilen har kun vært på en utstilling( Bug Run) og ble der premiert med 1. plass i Scirocco/Corrado klassen.

 

Juni 2012 ble hele bilen untatt speilkapper og spoiler på bakluke lakkert. Hadde en liten bulk i C stolpen (mindre enn et kronestykke) etter at et sykkelstativ kollapset på motorvei i Sverige. Arbeidet ble utført av Slemmestad Autoskade som også valset skjermene foran og tilpasset R-line frontfangeren til profilen på skjermene. Scirocco skrift på bakluke ble fjernet, og emblemer på panser og bakluke ble sveiset igjen og tinnet.

Det ble også montert R-line bakfanger, så optisk mangler vel bare sideskjørtene for full R-line look.

Diffusoren bak er fra Scirocco R for å gi plass til Bull-X 3" eksos med 2x100mm enderør

Bilen fikk Diamondbrite lakkforsegling i juli 2012

 

I høst/vinter har jeg også byttet 6 bærebruer bak og montert bærearm foran fra Passat (i alu, ca 3,5 kg lettere) med nye foringer

 

Litt usikker på hva jeg skal sende med av felger til bilen.

 

Bilen står nå på orginale Audi S5 Element-5 9x19 ET 33 vinterfelger med Nokian Hakka R Piggfritt 235/35-19 (Var vinter sist den ble brukt).

Andre felger jeg har

4 orginale Audi R8 framhjul, 8,5x19 ET 42

Brabus Monoblock II (tre-eiker) 9,5x19 ET 37

Brabus Monoblock IV 9,5x20 ET 37 ( se bilder under) Disse er nå nesten ferdig pusset og vil bli lakkert i BBS gull med enten rustfrie/titan torxskruer eller gullskruer. Kantene blir igjen polert opp.

 

Prisantydning: 180 000,- pluss reg

Frode 934 33 489

Innbytte er ikke aktuelt, med mindre det er Porsche 914, 964 eller 993

 

På bilden under står bilen i vinterhøyde, dvs ca 60 mm senk og har da ca 50 mm gjenger igjen på settet foran.

 

Braubustest016.jpg

Braubustest023.jpg

Braubustest014.jpg

Braubustest015.jpg

 

Her med 4mm spacer

Braubustest022.jpg

Braubustest020.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg trodde jeg var kongen av alternative hjulsett, men ser jeg har møtt min overmann :)

 

Lykke til med salget!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt flere bilder

tuckandflush006.jpg

tuckandflush010.jpg

 

Et bilde av herr Næss fra vår Scirocco shoot

3759142558_1b97d8d440_o.jpg

 

Bryggerocco009.jpg

 

Bilder fra turen til Edition38

DSC_0369-vi.jpg

 

Fra Bug Run

bugrun138.jpg

 

Skal etterhvert få tatt nye bilder av bilen som er litt mer up to date. Satte bilen bort i mars og den startet på første forsøket på torsdag, uten å ha blitt rørt på 2,5 måned

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er fortsatt til salgs....løp og kjøp

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsatt til salgs, kjørte den en tur i går for første gang siden mars

 

Kan ta innbytte, om det er Porsche 914

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legges ut på finn i begynnelsen av august

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil bli tatt service før levering : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.