Anbefalte innlegg

Er som sagt ikke en VAG, men håper dere gidder å hjelpe meg litt likevel :)

Har en 2007 mod. Mitsubishi Outlander, med 9x20" felger. Dekkene er av merket Champiro, er 7 år gamle, skjevslitte, har nesten 4% avvik fra originalt, og er egentlig livsfarlige.

Original dimensjon er 225/55-18, og nå står der 245/35-20 på. Hvilken dimensjon bør jeg gå for nå? (http://www.dekkalkulator.com/#)

Og sist men ikke minst, hvilke dekk? Har snust litt på:

Goodyear Eagle F1 Asymmetric 2

Goodyear Exellence

Pirelli Scorpion Zero Asimmetrico

Tar gjerne imot evt. andre gode forslag også, men det må ikke koste "skjorten" ;)

Så gjenstår det bare å klare å skrape sammen en del lapper... :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei,

225/55 18 tilsvarer 245/40 20 i størrelse, så stående dekk er ca 1 tomme for små.

Ville gått for 245/40 20 eller 265/35 20 (hvis det er plass) i skjermene. Sjekk prisjakt.no eller dekkonline.no for å se ca hva det koster. Av "billigdekk" ville jeg sjekket ut Federal 595 i 245/40, eller Vredestein eller Kumho som er litt dyrere. 265/35 er en helt annen pris, da kommer 4 dekk på 10.000 kr, men bedre dekk også da.

255/35 er også en mulighet, f.eks Kumho KU31 er et ok budsjettdekk, men det forutsetter at det er ok med litt små hjul, som står på bilen nå.

255/40 går også, men begynner kanskje å bli stort. Kjenner ikke til skjermene på disse, så kan kun forholde meg til orig.dim.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket plassen innover, men felgen fremme stikker litt ut av skjermen (er litt strekk på dekkene). Men, har vært hos SVV og de bemerket det ikke så :P

Har kikket litt på alternativer i 245/40 og av de rimligste ok typene, dukket det opp:

Kumho SPT Ecsta KU31

Kumho KU31 (samme dekk som over?)

Kumho KU39

Pirelli Pzero

Vredestein Sessanta

TOYO PROXES C1S

Noen synspunkt? :)

Dårlig bilde, skitne felger, men kanskje det kan være til hjelp:

206259_254508501352977_108766908_n.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke sjekket plassen innover, men felgen fremme stikker litt ut av skjermen (er litt strekk på dekkene). Men, har vært hos SVV og de bemerket det ikke så :P

Har kikket litt på alternativer i 245/40 og av de rimligste ok typene, dukket det opp:

Kumho SPT Ecsta KU31

Kumho KU39

Pirelli Pzero

Vredestein Sessanta

TOYO PROXES C1S

Dårlig bilde, skitne felger, men kanskje det kan være til hjelp:

Det er ihvertfall ett merke som skiller seg ut av de du har listet opp. Hvis prisene er noenlunde like, så er det ikke tvil om at Pirelli scorer høyest.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg vet at det er bra, men når jeg googlet det fikk jeg inntrykk av at det blir veldig fort slitt..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var forresten inn å kikket igjen idag og da var tilbudet vekk. Er visst sånn at prisene der kan variere fra time til time. Så da står jeg igjen med resten på listen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kumho SPT Ecsta KU31

Kumho KU39

Pirelli Pzero

Vredestein Sessanta

TOYO PROXES C1S

Tror alle dekkene der er ok jeg, har selv Vredestein og er fornøyd med det. Bråker litt i 255/30 22, men 245/30 støyet ikke så fælt. Svigers har Kumho KU31 og det er helt ok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok takk for hjelp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.