#1 Skrevet Juni 10, 2013 Hei, Jeg kjøpte et lite "prosjekt" for en stund siden. En A6 4B, 2.5tdi. Bilen bruker voldsomme mengder vann under kjøring og ved tomgang (ingenting når kald eller står i ro). Fant en sprekk i ekspansjonstank som lakk en del vann. Byttet ekspansjonstank uten bedring. Har hatt bilen på jekk mens den går, og ser at det er bløtt rundt nedre bunnpanne (pakning) og at det drypper olje litt her og der. Motor har vært byttet, så det er trolig gjort en dårlig jobb med tetting/pakning/klemmer (bilen er nesten ikke kjørt etter motorbytte). Forøkte å stramme til boltene rundt bunnpanna, men kom ikke til på en-to bolter. Disse sitter under et stag. Da jeg ønsker å forsøke å bytte pakning på bunnpanna, lurer jeg på om noen har et triks for å få av denne? Jeg lurer også på om noen har erfaring med at disse motorene lekker vann/olje fra noe spesielt sted under bilen? Er det noen i Trondheimsområdet som tar på seg en liten kontroll av motoren? (mangler selv kunnskap). Mvh. Håvard Gaustad 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 10, 2013 http://forum.vacn.no/showthread.php?141194-Samletr%E5d-motor-V6-2-5tdi-(AFB-AKN-AKE)-feil-fusk-startvansker-r%F8yk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 10, 2013 Fantastisk tråd! Sliter fortsatt med å finne feilen/lekkasjen. Er det vanlig at toppakning ryker på disse? Den bruker voldsomt med vann, kjører maks 2mil før ekspansjonstanken er helt tom. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 10, 2013 Ikke vanlig at toppakningen ryker, men som på alle andre biler kan det jo skje. Vanlig med oljelekkasje også fra øvre bunnpannepakning, og det er MYE jobb å skifte. Enten ut med travers og deler av forstilling eller ut med motor for å komme til. Fikk antydning fra Møller en gang på 14.000kr for jobben. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 11, 2013 Okei. Ser ut som det lekker fra nedre bunnpannepakning, men det kan vel også være at det lekker fra øvre bunnpannepakning som da renner ned på nedre?! Noen som vet av noen verksted/mekanikere i trøndelag som er gode på disse motorene og som kan ta en kontroll til en fornuftig pris? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...