Luftkompressor starter ikke; Touareg 06

Anbefalte innlegg

På vei hjem ifra jobben i dag lyser det plutselig varsellampe for nivåreguleringen. Stoppet langs veien for å oppdage at fronten hadde sluppet seg ned. Etter at jeg stoppet og startet bilen igjen så hevet den seg foran. Kjørte deretter hjem med blinkende dashboard. Kjørte diagnose og fant flere feilkoder på kompressor. følgende feil koder dukket opp:

01770 - Temperature Sensor for Level Control Pump/Compressor (G290)

007 - Short to Ground - Intermittent

01772 - Signal from Level Control Pressure Sensor (G291)

008 - Implausible Signal - Intermittent

01400 - Suspension Level Control

002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent

Plukket ut kompressoren, men kunne ikke se noe galt med den. Den gikk som bare det når jeg koblet den direkte til strømkilde. Hva kan gjøre at kompressoren ikke vil gå når den er montert? Defekt styreenhet, rele e.l? Har ikke så god kunnskap rundt dette med luftfjøring, så hadde vært supert med noen tips.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Virkar hev/senk når du har starta bilen på nytt?

På min får eg av og til ei feilmelding og hev/senk virkar ikkje. Etter å ha starta på nytt virkar alt normalt igjen.

Ola

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikk etter luftlekkasjer. Hvis kompressor må gå hele tiden for å holde bilen oppe så vil den ofte stoppe til slutt og det vil gjerne komme feil på temp sensor. Typisk at det lekker i toppen av luftfjæra der luftslangen går inn. Bruk vanlig såpevann/lekkasjespray.

De andre to feilene ser ut som er følgefeil pga den ikke bygger opp trykk når kompressor kutter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.