B7 2.0l quattro tullete på girene

Anbefalte innlegg

Jeg har en Audi A4 2007 quattro 2.0 diesel som er litt tullete på girene. Når bilen står i ro kan den være vanskelig å få i første gir, man er nødt til å jobbe med å få den i første. Når jeg kjører med den er det akksom at den "skraper" ved gir bytte til 2 og 3 gir. Det kommer ingen form for skrape lyd i girkassen ved gir bytte. Ved kjappe girskift så er det da det fårekommer. Viss jeg setter litt i fri ved giringer blir den rimelig normal.

Tenker med en gang at dette kan ha noe med synkronisering å gjøre? Kan ikke være noe med giroverføring?

Bilen har 100.1000km bak seg og jeg har akkurat vært på Møller verksted og fått skiftet olje på girkasse uten at det ble noe bedre.

Litt vanskelig forklart, men håper noen skjønner å kan komme med noen svar :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var det noen grunn for at du bytta girolje? (veldig lurt, men for å spørre)

Ettersom feilen har skjedd etter at den har vært på verksted kan det godt tenkes at noen har vært borti overføringen din og at denne ikke er riktig justert lengre. Jeg ville tatt kontakt med verkstedet igjen å fått de til å undersøkt om det er en feil de har gjort.

Skulle det vise seg å være girkassen som er gåen kjøper du en delekasse fra bildelsbasen.se

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen var dær før jeg byttet olje, da jeg hadde håpet at det skulle bli noe bedre. Som sakt ingen ulyder fra kasse ved giring eller normal kjøring.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.