Norges mest tungsolgte(?) S2 Coupe selges. HØSTPRIS! (SOLGT!)

Anbefalte innlegg

1992 Audi S2 Coupe, førstegangsregistrert i Norge Januar 2006. Ikke vinterkjørt siste 11 år. Hovedsakelig brukt som søndags/godværsbil av meg. Bilen ble så og si totalrestaurert i motor og understell 2006/2007 av forrige eier, og er holdt strøken siden da. Da jeg kjøpte bilen (September 2009) var km-stand 176461, og har siden da kun rullet 5189km. Km-stand ved ankomst til Norge (2005) var 169000, så denne er svært lite brukt siden den ble restaurert/bygd opp, noe som synes svært godt.

 

Litt om bilen:

Km.stand 181650

Eu-godkjent til September 2014

 

Bilen ble lakkert vinteren 2003/2004 i ny rødfarge, som er mye "rødere" enn den originale. Det ble samtidig montert nye lister og ny taklukelist. Den originale bakspoileren er modifisert og det er montert en modifisert supravinge på denne igjen (er klar over at det ser ganske malplassert og "corny" ut på bilder, spesiellt fra enkelte vinkler. Jeg var selv ganske skeptisk til denne den gang jeg selv skulle dra å se på bilen for første gang, men heldigvis ser det helt anderledes ut med egne øyne og i "3D"). Ny bakrute og framrute ble også montert i forbindelse med lakkeringen. Alle rutene på bilen er originalt tonet fra fabrikk.

 

Custom helrøde baklykter.

Autometer ladetrykksmåler i midtluftdysene.

AEZ Pharon 8,5x18 med 225/40-18.

RS2 linselykter.

RS2 grill.

RS2 replica fanger med RS-gitter.

Sabelt firepunktseler.

Pent sort stoffinteriør.

 

Motor:

Se prosjekttråd.

 

 

Hele bilen ble fullstendig rengjort og lakkert sort under av forrige eier.

De store delene i understellet som fjærbein, bæreatmer etc ble sandblåst, resten ble glassblåst.

Hele understellet ble overhalt og lakkert i grå polyrethan metallic lakk som brukes på fly (veldig robust lakk).

Heloverhalt understell med Polyflex i bærearmer go aluminiumsforinger i travers.

Custom motor- og girkassefester i hardplast.

Gule Koni med H&R fjærer.

RS2 girkasse.

RS2 giroverføring.

RS2 travers og bærearmer.

Modifisert mellomaksel, kappet 45mm og balansert.

Renoverte RS2 frambremser med A8 314mm ventilerte skiver.

S8 bakbremser med modifiserte A3 ventilerte fremskiver (280x80).

Powerflex foringer i bakre diff, alle bærearmer og stabstagfester.

UrQuattro fjærbeinslager.

Whiteline modifisert bakre stabstag med custom lenkarmer i stål med uniballs.

Originalt fremre stabstag med custom lenkarmer i stål med uniballs.

 

Noen småfeil, slik det "alltid" er på disse gamle trallene.

 

 

Prisantydning: 245.000.-

NY PRIS. 225.000.-

NY PRIS. 210.000.-

NY PRIS. 190.000.-

NY PRIS. 150.000.-

NY (og siste) PRIS. 120.000.-

 

 

Puh.. Trooor det var alt, men har sikkert glemt noe.

 

Link til prosjekttråd:

 

Klikk her

En hel drøss av bilder og historikk her. Bør leses.

 

Grunnet at jeg jobber og sover til litt rare tidspunkter foretrekker jeg korrespondanse på mail eller SMS innledningsvis.

 

Ta kontakt på glen-loe@online.no eller tlf 90075154.

 

 

DSC_0077_zpsc91668c3.jpg

 

DSC_0080_zpsf8e7529c.jpg

 

DSC_0128_zpsa08d1820.jpg

 

DSC_0089_zps6b229d9e.jpg

 

DSC_0092_zps75d46fed.jpg

 

DSC_0104_zpsea916a4b.jpg

 

DSC_0116_zps9831747d.jpg

 

DSC_0106_zpsebc86cc3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*Bump*

 

Er det virkelig ingen interesse for denne knallflotte Coupéen...?

 

NY PRIS: 225.000,-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*BUMP*

 

Ny pris, igjen... 210.000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke interessert, men jeg kan nesten banne på at hvis du fjerner den vingen og monterer original frontfanger så blir den solgt kjapt.

 

Ikke vondt ment i det hele tatt, bare ment som et lite "tips", hvis det er det rette ordet :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for "tipset" Tore, du er nok litt på sporet. :)

 

Er klar over at vingen ser ganske malplassert og corny ut på bilder, og gjerne ekstra ille fra enkelte vinkler (som f.eks bilde nr 6 fra toppen). Husker jeg var bra skeptisk til den selv når jeg skulle dra å se på bilen første gangen også, men det var og er noe helt annet å se det i 3D, heldigvis.

 

PS, ny pris, 190.000,-

 

Dette er skambillig folkens... Løp og kjøp!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Begynner å bli småkaldt ute nå, og kunne godt tenke meg å få til et salg før det er hvit guffe overalt...

 

Ny pris, 150.000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bump*

 

Detta må da være tidenes løp å kjøp S2 for 150 000kr :)

 

Skulle tro det, men den står nå her fortsatt... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bump*

 

Detta må da være tidenes løp å kjøp S2 for 150 000kr :)

 

Skulle tro det, men den står nå her fortsatt... : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

*bump*

 

Fire måneder ute for salg... 4000 visninger her, 8500 visninger på Finn. Fortsatt ikke solgt. Nå begynner jeg virkelig å lure her altså......... : klø :

 

Ny, og SISTE pris, 120.000.-

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120k? Er du GAL!!??

 

sett på denne vær dag og siklet, utrolig fin!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var ingen som hadde lyst til å kjøpe den for 245k. Ingen for 225k. Ingen for 210k. Ingen for 190k. Ingen for 150k. 120k da...? Spør du meg så er det vel heller alle de som IKKE kjøper denne bilen som er gale :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig! Hadde jeg ikke hatt en stram økonomi (og en s2, langt unna noe som denne) hadde jeg begynt å løpe nedover fra oslo :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt galskap at denne bilen ikke blir solgt... Det er noe merkelig med bilmarkedet for tiden.. Har en kompis som kjøpte en OK en til 240k..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er helt galskap at denne bilen ikke blir solgt... Det er noe merkelig med bilmarkedet for tiden.. Har en kompis som kjøpte en OK en til 240k..

 

Syns det er veldig sært selv.

 

Hadde en på tråden istad. Fikk spørsmål om hvorfor denne hadde ligget ute så lenge, og hva som var galt med den siden den ikke var blitt solgt...

 

Mulig greia er at jeg bommet litt på prisen innledningsvis, og i tillegg var litt sen med å skru prisen nedover, så folk da ble sittende å tenke "hvorfor har ikke denne blitt solgt, enda så billig den er, og som har ligget ute så lenge? DET ER SIKKERT MASSER GALT MED DEN så da gidder jeg ikke ta kontakt engang"...? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

120 er latterlig billig, du må jo ikke selge den for det: eek ::) Men er nok som du er inne på, du brente nok kruttet på den ved og legge den ut litt høy. I tillegg så blir fort fort skeptiske når man setter ned prisen såpass, selv skulle jeg kommet og kjøpt den i morgen hadde det ikke vært fort at jeg har en sykkel jeg må selge først:)

 

Jeg hadde samme problem når jeg skulle selge Touranen min, jeg la den ut for høyt i pris og var altfor rask til og justere prisen nedover. Det endte med at ingen viste spesielt interesse.

 

Det jeg gjorde var og slette annonsen og ventet litt før jeg la ut ny. Men når jeg la ut ny annonse tok jeg helt nye bilder av bilen + motorom, innvendig osv. og litt mere riktig pris. Dette da i ett håp om at folk som tidligere hadde sett på den hadde glemt den og trodde det var en ny som ble lagt ut:) Det funket for meg og den ble raskt solgt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med fare for å bli skutt så er jo generelt S2 en sær bil. Det er en gammel bil som har gått langt og hvis du ikke er en kjenner som vet hva dette er så er det jo galskap å gi selv "lave" 120 000 for en 21 år gammel bil. Så i tillegg til at markedet er utrolig tregt for tiden så må du i tillegg finne rette kjøper som vet å verdsette en gammel bil som har gått langt. Men da kommer jo spørsmålet hvorfor ingen her inne som vet hva slags bil dette er ikke har hoppet på muligheten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i klubben som kjøpte denne eller ? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen i klubben som kjøpte denne eller ? :)

 

Jepp. Den gikk til Ole Opsahl. Ole kjenner jeg jo fra før også, vi er kollegaer. Han har jo et kompetansenivå og en ståpåvilje få (evt ingen) kan måle seg med. Så det vet jeg den vil få et godt hjem og bli særs godt ivaretatt! :)

 

Det var en 7-8 stk som ville se på den, og tre som begynte å by usett. De fleste prater jo om at dem er sååå flinke osv, men for meg er det bare ord. Med Ole så vet jeg jo hva slags hjem bilen går til, jeg ser det jo hvor mye han står på for bilene sine. Selv om jeg sikkert kunne fått noe mer dersom jeg lot alle se på den og kjørte budrunde, så hadde det ikke vært nok til at jeg hadde blitt fornøyd med prisen isolert sett (selv da den lå til 150k så var jo interessen SVÆRT laber, og det eneste som rant inn var sånne helt bak mål innbytteforslag), så prioriterte jeg å selge den til Ole. Tapet ville uansett bli stort, og selv om det svir i lommeboka å måtte la den gå så billig, så kjennes det allikevel greit når jeg er såpass fornøyd med den nye eieren. Noen av disse andre ble passe furtne, men det går sikkert over... :)

 

Gratulerer til Ole med nytt og svært fint tilskudd i bilparken :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjest
Denne tråden er stengt for flere svar.


VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.