Anbefalte innlegg

En kompis sliter litt med sin 1999´ 3b Passat 1,9 tdi.

Kompisen min kjørte med bilen, parkerte, Når han skulle starte motoren igjen en time senere, startet den ikke.

Dieselpumpe trekker diesel fra filteret, men ny diesel kommer ikke til filteret.

Motoren starter ikke.

Har byttet filter, har kjørt diagnose, ingen feilkoder. Denne modellen har mekanisk diesepumpe, ikke pumpedyse.

Han som han kjøpte bilen av har byttet dyser til større, uten at han vet noe mer om det enn som så. Bilen har fungert i 3-4 år slik.

Tips til feilsøking?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har noen tips?..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump! trenger hjelp!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis pumpen trekker diesel fra filteret uten at det etterfylles, så er det vel lekkasje før filteret (trekker luft). Kan jo prøve å suge fram diesel med en håndpumpe på tilførselslangen til filteret, jeg har brukt en oljepåfyllingspumpe fra Biltema til dette tidligere ifm feilsøking på lignende.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde lignende problem på min. Der var det kommet luft i systemet pga deffekt matepumpe i tanken, slik at pumpa ikke fikk diesel, men sugde luft (matepumpe finnes kun på synkro/4motion) Jeg byttet også filter på min, som et ledd i feilsøkingen. Dette gjorde bare vondt værre pga mer luft ble tilført systemet. Enten må du ha tilgang til skikkelig vakumslange, eller så må du prime alt sammen ved å følge trinnene nedenfor.

1

Heng opp en 1.5l brusflaske med diesel i panseret, slange rett ned i inn-røret på pumpa. Husk et lite filter på slangen. Du vil IKKE kjøre ufiltrert diesel til pumpa.

-Hvis den nå starter som den skal så har du utelukket problemer med pumpe.

2.

Flytt så slangen over til inn-røret på bilens dieselfilter og gjenta.

-Starter den ikke nå så ligger feilen/lekasjen ved filteret eller tilhørende slanger.

-Starter den fortsatt så ligger feilen i tilførsel til filteret fra tanken.

2012-12-27 10.24.21.jpg

Evt så står det litt mer her i tråden min fra den gangen jeg slet med dette:

http://forum.vacn.no/showthread.php?249953-1-9tdi-afn-stoppet-p%E5-tomgang-vil-ikke-starte-igjen/page1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, Espen og Ronny!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.