Lekkasje av kjølevæske.. Varmeapparatet? Audi A6 4F 2006!

Anbefalte innlegg

Har i det siste oppdaget at det sakte, men sikkert, lekker ut kjølevæske på bilen..

Her om dagen så jeg at det kom væske inn i fotbrønnen. Væsken kommer ut gjennom en plastpropp som skjuler en skrue, like ovenfor gasspedalen og jeg mistenker derfor at det er noe med varmeapparatet/AC som lekker.

Noen som har erfaring med lignende? Frykter jo at dette blir jæ*** dyrt å fikse, ettersom jeg regner med at apparatet sitter køddent til bak hele dashbordet?!?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke ukjent at varmeregisteret lekker på disse. Men det fine er at man kan demontere det uten å ta ut/løsne dashbord. Det er bare en kasset som dyttes inn i dashbordet fra siden. Men noe jobb er det selvfølgelig, og det er trangt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for svar!

Hva er det som må byttes/fikses? Ca. kostnad på deler og antall arbeidstimer hos Møller? Noen som aner?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan du ikke ringe å høre om ett pristilbud? Blir bare synsing uansett ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får gjøre det. Hva må byttes? Varmeregisteret? Er det riktig utrykk? :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, varmeapparatregister:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye for hjelpen. Skal levere bilen til "undersøkelse" på fredag, så får vi se nøyaktig hva som er galt og hva det vil koste og fikse :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lekkasje i varmeregisteret ja.

Noen som vet hvordan man kan skru AC-anlegget HELT av? Er jo ingen OFF-knapp i min bil :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

atuquvyn.jpg

Har du ikke en econ/on/off knapp da? Hold den inne så skrur du av hele skiten. Men lekkasjen vil nok ikke stoppe av den grunn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker! Har trukket på knappen, men aldri holdt den inne :-/ Satser på at det funker!

Vil vel som du sier ikke stoppe lekkasjen, men..

Hva med "tettestoff/væske" som ble brukt i allefall tidligere til lekkasjer i kjølesystemet? Har det noe for seg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen har flaks, og tettestoffet fikser biffen for evig tid!

Før heiv man faktisk på både kanel og rå egg, men personlig synes jeg vel slikt hører hjemme på kjøkkenet, så bruk noe fra en boks med noe bilrelatert trykket på utsiden hvis du absolutt må prøve.

For 'oss andre' funker det bare for en stund, og så har du 'tettestoff' som -ja, tetter 'ting' der du ikke vil at det skal tettes. *MÅ* du kjøre med bilen, er det mulig å bypasse varmeapparatet til du får byttet registeret, det er to slanger mellom motor og kupé som må kobles sammen på egnet sted i motorrommet. Ikke umulig, men det blir litt søl. Vil vel tro at andre verksteder enn Møller kan gjøre dette til en litt snillere pris, det er ikke akkurat store mengder hokus-pokus involvert.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar! Jeg fikk en hastetime for å få byttet varmeregisteret. Kommer vel på ca. 10 laken :-/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.