#1 Skrevet Juni 12, 2013 Hei. I den siste tiden har min touran lekket litt kjøleveske. Fra maxmerke tank til varsling kjører jeg omtrent 100mil. Har vært hos Orkdal Bil for og feilsøke, de trykktestet og fant ingen lekasje utvendig fra motor. Jeg merker det er litt trykk på kjøleveskebeholderen når den åpnes når jeg får varsel (nivået øker litt i det jeg skrur av toppa) Orkdal Bil mistenker at det kan være sprukket topp som jeg fikk prisoverslap på bytte av på ca 28k, noe som jeg synes er litt høyt uten å vite hva det ellers vil koste. Så lurer på om noen har kjenskap til lignende problem, om det kan være noe annet evt tips for billigere bytte annen sted i trøndelagsområdet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 12, 2013 Min gamle Touran enda opp med bytte motor pga sprekk i blokk og stort forbruk av kjølevann. Gikk med 4liter på 100mil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 12, 2013 Vet også at EGR/AGR kjøler er et problem på 2.0 TDI motorene.. Har du motor/girkassedekning, burde du høre med selskapet ditt om de dekker det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 12, 2013 Vet også at EGR/AGR kjøler er et problem på 2.0 TDI motorene.. Har du motor/girkassedekning, burde du høre med selskapet ditt om de dekker det. Det glemte jeg å skrive. De forsøkte å koble bort egr kjøleren, men forbruket av kjøleveske ble ikke bedre. Men takk for tipset, skal få sjekket med selskapet mitt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2013 Tar opp denne tråden igjen. Har opplevd noe av det samme på min touran også den siste måneden. Var et par tre dager rett etter hverandre den brukte mye kjølevæske, men siden har den ikke brukt noe mer enn normalt igjen. Undrer hva dette skyldes? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet September 13, 2013 Tar opp denne tråden igjen. Har opplevd noe av det samme på min touran også den siste måneden. Var et par tre dager rett etter hverandre den brukte mye kjølevæske, men siden har den ikke brukt noe mer enn normalt igjen. Undrer hva dette skyldes? Jeg brukte aluseal (radiatortett i pulverform) ikke noe forbruk etter dette. Vet det er ganske blanede meninger om sånt, men fungerte til meg å kjørt 15000 uten forbruk av kjøleveske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...