Audi B7 2.0 tdiq, stopped plutselig. Pumpedyse?

Anbefalte innlegg

Hei

 

 

Min B7 2.0 tdi stoppet plutselig da jeg skulle hjem fra jobb, dette skjedde i fart på veg, jeg fikk startet bilen et par ganger.

men til slutt så ville den ikke starte mere. motoren roterer fint på starteren. bilen har strøm og ingen feilmeldinger i dashbord. viking klarte heller ikke å finne noen feilkoder på bilen med sitt diagnose verktøy. virket nesten som diesel tilførselen ble kuttet.

noen sånn kjapp formening om hva dette er,sånn ut ifra beskrivelsen min? kan det være pumpedysene evt dieselpumpe. er det utvidet garanti på pumpedysene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjent problem på 2.0 TDI...

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?253298-Passat-2-0tdi-07-daua-under-kj%F8ring&highlight=Pumpedyse

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?228855-Endelig-Audi!-(A4-B7-TDIQ-170)/page11&highlight=Pumpedyse

 

http://forum.vacn.no/showthread.php?181965-Motorhavari-A4-B7-2-0tdi

 

For å nevne noen tråder. Er en viss motorkode på 2.0 TDI som har problemer :/

 

 

Men er nok bare å søke som dette, så kan det nok hende du får svaret ditt:

 

http://forum.vacn.no/search.php?searchid=987182&pp=

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

BMN motorkoden har visst mye feil med dette.

 

Byttet 3 dyser på forrige a3'en min med 2.0tdi. Koster 8k per gang... Nøyaktig samme som egenandel på forsikring, med mindre du har 4k i egenandel på motorskader.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De har vel kampanie på pumpe dyse på disse motorene. Og symtomen du beskriver kan minne om dyse problem.

Jeg fikk dyse byttet på garanti etter passert 160K på min, fikk beskjed om at det var utvidet garanti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ser av regnummeret at du har min gamle A4.

Den ble det byttet dieselpumper på ved ca 28.000km på garanti så hvis det er disse så er det garanti på disse.

Det ble også samtidig byttet EGR ventil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

alle pumpedysene ble skiftet på garanti. jeg har nå kjørt tur-retur stjørdal-mo i rana med bilen uten så mye som et host:)

så med mobilitetsgaranti og garanti på dyser så synes jeg at kom bra ut av det hele:)..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei!

Ser av regnummeret at du har min gamle A4.

Den ble det byttet dieselpumper på ved ca 28.000km på garanti så hvis det er disse så er det garanti på disse.

Det ble også samtidig byttet EGR ventil.

 

Hei

 

ja vist har jeg din gamle bil:)

med dieselpumper mener du da pumpedysene? eller dieselpumpen?.. synes det små skummelt viss at de har skiftet pumpedysene før

slik at disse bare har havarert etter 80000km kjørelengde.:confused: dette med EGR`en var jeg heller ikke klar over. så tusen takk for informasjonen, har du mer så vill jeg gjerne vite det :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det ble byttet selve dieselpumpene foran og bak da den fusket voldsomt. Albjerk Bil fant olje i dieselen og trodde det var dette som var feilen og at det var noe med drivstoffretur eller noe. Så da ble disse byttet egentlig uten grunn da feilen var EGR ventilen.

Veldig greit med mobilitetsgaranti og garanti/reklamasjon :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.