Hjelp! 1.8t blir for varm.

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig skulle bilen begynne å kødde i dag!

 

Tempraturen gikk opp til ca 110 grader og varsellampe for høy kjøletemp begynte å hyle og blinke.

Alle reimer er på plass og går rundt. Det er vann på bilen og trykk på systemet.

Jeg mistenker vannpumpe for ikke alle slanger blir varme og kun deler av radiatoren når bilen går, men blir varme hvis jeg presser nok på slangene slik at vannet sirkulerer i systemet. Termostat er byttet for en stund siden.

 

Er dette noen kjent problem på 1.8t AEB motor? Plast skovle o.l? Mye jobb?

 

Svar mottas med stor takk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig skulle bilen begynne å kødde i dag!

 

Tempraturen gikk opp til ca 110 grader og varsellampe for høy kjøletemp begynte å hyle og blinke.

Alle reimer er på plass og går rundt. Det er vann på bilen og trykk på systemet.

Jeg mistenker vannpumpe for ikke alle slanger blir varme og kun deler av radiatoren når bilen går, men blir varme hvis jeg presser nok på slangene slik at vannet sirkulerer i systemet. Termostat er byttet for en stund siden.

 

Er dette noen kjent problem på 1.8t AEB motor? Plast skovle o.l? Mye jobb?

 

Svar mottas med stor takk!

 

 

Kan være vannpumpe ja... Du kan sjekke det ved å skru ut termostaten, og da kan du se skovlene på vannpumpa..Vri rundt å se om det er i orden.. Da finner du vel fort ut hva som er feil..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjedde det samme på min 1,8T.

Det var skovelhjulet på vannpumpa som hadde løsnet, er visst ett kjent problem.

Tror det var ca 700kr for pumpa, litt over 1 times jobb og kostet 8000kr på møller og gjøre det.(Fikk det på bruktbilgaranti)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut som jeg får utforsket motoren min litt mer en ønskelig nå da : bh :

Får prøve som Håkon sier å se opp der termostaten sitter etter feil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann..

Ja en kammerat av meg har en A4...han som lurte meg til RS2 :o

Vel han har hatt masse problem med denne bilen. En av de var at han hadde for høy vanntemp og satte den inn på dahles auto i sarp. Etter mye testing og feiling, bytte av vannpumpe, termostat radiator osv, tok 5 dager...viste det seg at det faktisk var varmeregisteret som hadde en blokkering som førte til vanntemperatur mellom 110-120 grader uten at dette slo ut på trykktester. Noe som gjorde at han fikk all feilsøking og arbeid gratis, måtte betale delene, fordi det var en feil de aldrig hadde vært borti.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk plukka ut pumpa i går og der var pumpehjulet sprekt og fulgte ikke lenger med akselen. Plastik drit!

Gikk greit å bytte når fronten var trukket fram, men blir mye demontering da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.