#1 Skrevet Juni 13, 2013 Jeg har fått et problem med den sekundære luftpumpen på min Passat VR5 2002. Hvis jeg sletter feilkoden (tidligere har den ikke vært permanent, men kommet etter varierende tid) så kommer den opp igjen umiddelbart. Jeg har hatt ute pumpen og sjekket at den fungerer og jeg har også sjekket slanger inn og ut. Åpnet boksen med motorstyringen og kjørte releet manuelt ved å lukke det og da starter pumpen, noe som forteller meg at det ikke er feil mellom relè og pumpe. Det er da to ting jeg lurer på ifm. dette: 1. Hva styrer om pumpen skal gå eller ikke? Sitter det en egen føler eller bruker den en allerede eksisterende føler? 2. Skal denne pumpen alltid starte når motoren startes, eller er det kun når det er kaldere enn en gitt temperatur? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2013 En liten oppdatering. Etter feilsøkingen i går fikk jeg nå avlest og slettet feilkode med varm motor, og nå kommer ikke feilen tilbake ved oppstart. I beste fall betyr det at jeg har slitt med en dårlig kontakt et sted, men antagelig betyr det at pumpen styrer av temperatur og ikke skal starte før det er kaldere enn en gitt temperatur. Det er jo lov å håpe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2013 På min 2.7 starter den kunn på kald motor. Hadde også problem med feilkode på min og det viste seg at den antakligvis gikk så tungt at den slo ut, skiftet kulelager på motoren og nå går den som ei kule. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 13, 2013 På min 2.7 starter den kunn på kald motor. Hadde også problem med feilkode på min og det viste seg at den antakligvis gikk så tungt at den slo ut, skiftet kulelager på motoren og nå går den som ei kule. Fikk du lager som "hyllevare" hos en industrileverandør eller var det noe som måtte spesialbestilles et sted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 13, 2013 Biltema hadde lageret jeg trengte i 3 forskjellige kvaliteter , samme lageret som i rulleskøyter og kostet fra 25 til 50 kroner 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 13, 2013 Biltema hadde lageret jeg trengte i 3 forskjellige kvaliteter , samme lageret som i rulleskøyter og kostet fra 25 til 50 kroner Takker og bukker 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...