Klunke lyder i forstilling Caravelle T4

Anbefalte innlegg

Har ei stønn vist at jeg må skifte indre endeledd på høyre side. Jekka opp igjen bilen istad for å sjekke og kjenner når jeg klemmer sammen belgen at det er litt slark!!

Hvor greit er dette å bytte?

Bytter selvfølgelig ytre i samme slengen.

Jekka opp på venstre side også! Der knepper det så vidt uansett hvor jeg tar på dekket, mest fremtredende når jeg tar i topp og bunn.

Så innafor dekket mens jeg rikka, ingen kuler som leer seg.

Kan det være hjullageret?

Ingen ulyd når jeg dreier rundt hjulet.

Mvh

Kai-Robert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får en klunkelyd når jeg bremser, må bytte indre styrestag, kan det være det??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Indre-endeledd er samme som indre-styrestag;-) Jeg har ikke lagt merke til lyd når jeg bremser. Men den kommer når jeg treffer dumper, hull, kanter som ikke er mulig å unngå :-P

Lettest å høre i lav fart

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmm, vel, jeg bytter mitt etterpå, så kan jeg gi tilbakemelding om dette hjalp. Når jeg tok ut leddet så virket det ikke som om det var slark i det, men så er det litt mer kw i sving når jeg kjører og bremser da, enn når jeg setter den i skrustikka for å sjekke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lyden er borte, og jaggu er ikke rattet rett også :) var en bolt som ikka hadde gjenger igjen der også, så må kjøpe en ny.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så bra ;-) Gleder meg til dela mine kommer med posten!!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det spor på tannstanga så man får holdt igjen??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye arbeid å bytte indre leddet? Begge på min T4 er slarkete... Bilen sporer som et h---- det meste annet er nytt

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det spor på tannstanga så man får holdt igjen??

Ja, men bann på at det sitter så jævlig at du må bytte hele delen, jeg kjøpte bare inn til leddet/kula i første omgang, men det var glemmesak å få det av, varma så mye at gummien begynte å smelte.

Var selvfølgelig mer jobb å bytte helt inn da bærearmen måtte ned for å få inn fastnøkkel til å holde igjen (som vi forøvrig måtte kutte i 2 for at den skulle passe). Om det ikke har rusta fast å du bare kan bytte inn til kula så er det smack smack ( om du har fått riktig deler )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.