Bremsekraft forstærker s4/c4?

Anbefalte innlegg

Er det ikke noen slags bremsekraftforstærker på c4? Ser ikke noen der, og pedalen går heller ikke inn når jeg starter motoren? Bremsene fungerer jo greit, men du må bruke ganske mye makt. Kjørte Skoda octavian til bruttern og der går jo bremsene på bare du toutcher pedalen. Surt at det skal være bedre bremsefølelse på en skoda da.....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bump

 

Ingen som har s4 som kan fortelle hvordan det er på bilene deres????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hydraulisk bremsekraftforsterker. Den drives av trykk fra servopumpen og en trykkakkumulator, ikke vakuum. Gir en litt annen bremsefølelse, men det er mye en vanesak..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er hydraulisk bremsekraftforsterker. Den drives av trykk fra servopumpen og en trykkakkumulator, ikke vakuum. Gir en litt annen bremsefølelse, men det er mye en vanesak..

 

Vet du om noen funksjonstest for å sjekke at den virker? Skal pedalen sige inn når du starter motoren?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du om noen funksjonstest for å sjekke at den virker? Skal pedalen sige inn når du starter motoren?

 

Nei, jeg tror ikke den skal sige inn noe særlig. Pedalen oppfører seg likt etter du har startet som den gjør når den er av, men bremsene tar bedre.

Sleit faktisk litt på EU-kontroll pga. dette. -Måtte på VAG verksted for å få bremsene godkjent. : bråk :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en kjøretur, så kan du stoppe motoren, og da skal du kunne trykke hardt på pedalen en 30 ganger før den blir helt hard.

Hvis du har dette lille displayet i toppen mellom speedo'n og turteller, så kommer det opp en feilmelding der hvis trykkakkumulatoren er gåen.

 

Tegnet ser slik ut: (!)

 

 

Mvh Geir

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tro meg.. Du VET om bremsekraftforsterkeren ikke funker! ;)

Servosystemet er todelt, og hydraulikken har en 'vanepump' (hva er dette på norsk?) til servoen, og en stempelpumpe på bremsesystemet. Du kan kjenne at den pulserer hvis du kjører testen til Geir og deretter starter bilen med pedalen inntrykket. (da skal den gå litt inn også.)

Om du kjører bilen på tomgang kan du også tråkke 'frenetisk' på pedalen, og da skal tilslutt (!) tennes et kort øyeblikk. (Indikerer trykkfall i bremsesystemet)

Fiffigt system!

Tips: Vet du ikke om hydr.væsken noengang er byttet, bør du gjøre det. Kjapt og greit, og du slipper å bytte pakninger på mange år. Tror http://www.blauparts.com har en writeup..

 

Personlig synes jeg bremsene er godt balansert til både clutch og styring, den er liksom litt tung hele greia! Hater ubalanserte biler, som f.eks en Ford Curder vi hadde på jobben som manglet servo, men hvor bremsene og clutchen var superlette.. Gikk ofte på trynet i den, ja! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.