#1 Skrevet Juni 13, 2013 Jeg sliter med at vindusviskerne først blir nervøse -> så stopper de uregelmessig og på ulike steder, før de tilslutt stopper helt. Kommer heldigvis langt ved å bruke Rain-X, men det er ikke noe erstatning... Har vært borti for høy motstand i mekanismen på andre biler tidligere, men på A8'en virker det som det er mer elektronikk og flere potensielle feilkilder. Har noen forslag til hva jeg kan prøve (rense mekanisme/smøre opp igjen etc.) eller må jeg skifte viskermotor kanskje? Forslag mottas med takk. Thor-Erik 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 13, 2013 Har du sjekket at det ikke er høy motstand i gjennomføringen opp til viskerarmene? Har selv opplevd dette på A8 2007. Vindusvisker elektronikken måler trolig strømtrekket, og kutter strømmen til motoren ved for stor belastning. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 13, 2013 På denne typen bil har jeg vært borti ledningsbrudd på LIN bus ledningen fra motor til J519 (sentralelektronikk). Bruddet var inne i ledningsstrømpa i vannkassa. Her var symptomene like som på din. Signalet ble feil og den levde sitt eget liv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 14, 2013 Jeg har nettopp smørt opp mekanismen på A6'en min, der satt akslingen til viskeren på ene siden helt vannvittig godt fast i foringen, jeg er faktisk imponert av at det virket i det hele tatt... Uansett en enkel jobb, hele mekanismen med motor og alt er en enhet som sitter på 3 bolter, slik at du kan fikse den i ro og mak på benken Edit: du ser det først på uregelmessig gange der viskerene snur, samt at de ikke går så langt ned som de skal, iallefall hvis det er samme type som i A6 der motoren snur hele tiden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet September 11, 2013 Jeg fikk etter hvert fikset dette, etter å ha kjørt med kun Rain-X i et par uker... Jeg demonterte viskerarm mekanismen, som var grei skuring bortsett fra at det var utrolig trangt. Måtte løsne deksler og avstivere for å klare å lirke ut mekanismen uten å ødelegge noe. Ble også nødt til å vippe av stagene slik at de kunne beveges uavhengig av hverandre, for å få den ut. Motoren var uskadd, men foringen på passasjersiden var ikke til å rikke på. Den hadde da stått fast 2-3 uker etter den sluttet og virke, og satt dønn fast! Jeg pirket vekk o-ringen, shims og e-klips, så sprayet jeg med smørespray og forsøkte å lirke og vri, men det måtte kraftig skyts for å løsne dette... Løsningen ble til slutt å sette foringen på skrustikka, og slå med en slager til akslingen løsnet. Den kom etter hvert, men satt så tight at jeg måtte slå mange slag også etter den løsnet før jeg fikk den helt ut! På dette tidspunktet var klokka blitt nesten 02 på natta, så det gikk litt hardt for seg. Akslingen ble deformert på gjengene pga. bankingen, slik at jeg måtte gjenge opp igjen denne på et verksted som hadde bedre gjengesett enn meg. (Takk til Møller Gran... ) Pusset akslingen ren, med sandpapir, fylte den fett og satte sammen igjen. (gjorde også dette med den andre siden, selv om det kanskje ikke hadde vært nødvendig) Så en liten time med montering, så var alt på plass og fungerte igjen. Så nå kan høstværet komme uten at jeg må bekymre meg for viskerne... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...