Et og bredde på felger til golf v som skal bli lav?

Anbefalte innlegg

Eer det noen her inne som har noe erfaring med hjul til golf v og vill dele av erfaringene sine? lurer på hvilken et og bredde oh hvor mye dekkstrekk en evt kan ha på 18" hjul? Bilen skal etter planen ned, og håper å slippe å valse hjulbuer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helst helt ned, men så lav felg og dekk tillater ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft, AH Exclusive/ H&R 110/140 kit eller en av variantene til gepfeffert da?

Personlig ville jeg gått for 19" eller 20" feks Cayenne felger, da passer radiusen på skjermbuene bedre med radiusen på felg og dekk, men men....

i 18 ville jeg gått for 8,5x18 ET 40-45 foran med 215/35 og bak 9,5 med samme ET, muligens noe høyere ET og med 225/35

Skal du ha den skikkelig lav ville jeg uansett anbefalt valsing foran

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar ;) hadde helst håpet å ungå å valse, har ikke alt for mye penger til overs. Derfor har jeg også forløpig gått for en billig variant av senkesett fra tuningart, så får jeg se om 65/65 er nok ned eller om jeg må invistere i nytt neste år. Bilen må jo også være kjørbar på norskeveier da det er familiebilen :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

65 mm er jo ikke så veldig lavt, med 50 mm senk hadde jeg 9x20 ET 46 på min. Med 65 mm senk ville jeg satset på ET 45-48

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet ut tre forskjellige dimmensjoner/bredder på min 5'er, så her har du noen eksempler;

8x19 ET44 med 215/35 Nankang NS 2.0

[ATTACH=CONFIG]188886[/ATTACH]

8,5x19 ET47 (som skal på til sommeren med 215/35 dekk)

[ATTACH=CONFIG]188887[/ATTACH]

9x19 ET44 med 225/35 achilles ATR sport

[ATTACH=CONFIG]188888[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]188889[/ATTACH]

På bilen sitter det FK Silverline (skrudd i bånn foran med hjelpefjær) og bak er justeringa i bånn..

Men du kommer nok ikke unna valsing, hvis du skal senke mye, ihvertfall kommer skruen til innerskjermen og være ett punkt du treffer/subber på ved en del senk!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

65mm er ikke allverden nei, er enig det. Men kan jo henne jeg får skrudd de lavere selv om tuv godkjenninga ikke gjelder for mere enn 65mm. Tøff bil Mads, og takk for svar til deg å ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må helt sikkert valse om du skal ha den lavere enn min. Og med min subber det litt :) Har forresten 19x9" ET 41 225/35

Her er et bilde av min:

DSC_0164.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har testet ut tre forskjellige dimmensjoner/bredder på min 5'er, så her har du noen eksempler;

8x19 ET44 med 215/35 Nankang NS 2.0

[ATTACH=CONFIG]188886[/ATTACH]

8,5x19 ET47 (som skal på til sommeren med 215/35 dekk)

[ATTACH=CONFIG]188887[/ATTACH]

9x19 ET44 med 225/35 achilles ATR sport

[ATTACH=CONFIG]188888[/ATTACH]

[ATTACH=CONFIG]188889[/ATTACH]

På bilen sitter det FK Silverline (skrudd i bånn foran med hjelpefjær) og bak er justeringa i bånn..

Men du kommer nok ikke unna valsing, hvis du skal senke mye, ihvertfall kommer skruen til innerskjermen og være ett punkt du treffer/subber på ved en del senk!

Den skruven på innerskjermen, er det bare å skru ut den eller? Hvilken funksjon har den?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, den kan skrues ut. Er for å holde innerskjermen (plasten) festet mot buen, den "fliken" som sitter festet med skruen kan lures oppi skjermkanten/innerkanten. Dette ser du fort når du begynner å kikke på det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.