Skinninteriør pleie, med heste produkter!!

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så lurer jeg på om noen har prøvd noe av disse lær pleie produktene på skinninteriør i bil...??

Jeg har diskutert med dama, som driver med hest, om disse produktene.

Hun syntes jo disse bil produktene virker dårlig på læret i forhold til det som brukes på saler.

Da er spørsmålet mitt, hva er forskjellen på produktene?

Er det noe spesielt i bil produktene som ikke blir brukt ellers?

Jeg regner med at kvaliteten på læret til dyrere saler er av høyere kvalitet en det som er i et bil interiør.

Det skal også sies at jeg ser jo at kvaliteten på sal produktene er høy, skinnet på salen blir mykt og riktig "fett" etter behandling med lær såpe og lær fett....

Noen som har noen meninger??

er nysgjerrig idag....: smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har jeg aldri prøvd slike produkter i bilseter ol., men har brukt det mye på saler og seletøy til hest for noen år siden. Jeg ville aldri brukt slike produkter til bilen altså.

Det er mye mer fett i disse produktene, så setene ville nok blitt både seige og blanke ville jeg tro.

Brukte selv Swissvax sitt skinnpleiesett på bilen min i forrige uke, og setene blir som nye! matte og myke. Ville nok gått for produkter til bil på bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har ikke brukt annet en bil produkter selv, men det jeg som sagt lurte på var om det går og om det blir noe greie på det...

Det er jo forskjellige leverandører av produkter til sal produkter også, noe som vil gi forskjellige resultat, akkurat som til bil...

Blir salen seig å blank når du setter den inn..?? Er ikke det sykt upraktisk når du skal sitte på da..???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe... Det er veldig forskjell på skinnet i en sal kontra et bilsete. Salen har veldig tykt og annerledes skinn, og det var nok litt seigt de første dagene etter den var satt inn med lærfett, men det trakk jo inn etterhvert. Salen ble også blank i forhold til hva jeg vil at et bilsete skal være iallfall...

Lærfett er akkuart det, fett, men nå har jo ikke jeg prøvd alle produktene på det markedet altså.

Du må gjerne prøve, men jeg ville ikke gjort det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte salproduktene til min samboer på gamle skinnratt, og der kom det veldig bra ut. Disse rattene hadde ikke fått mye pleie (noensinne?). Jeg "polerte" rattet etter at produktet hadde fått være på en stund (et døgn), brukte da et frottèhåndkle til "poleringen". Hvordan det ville vært til seter vet jeg ikke, men tror nok det hadde fungert fint der også. Det viktige er å "polere" det tørt etter at produktet har fått virke en stund.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg google't til øynene har vært store å våte...:P

Sal såpe har vært brukt før til rens og myk gjøing av bil interiør, men det som er problemet er at bil interiør vanligvis har et tynt vinyl belegg og sal såper er alkalisk, noe som kan skade dette belegget. Er man uheldig så kan det også misfarge skinnet, ved at det blir mørkere.

Sal såpen er til ubehandlet eller farget lær, og vil fungerer veldig bra til dette.

Da ser det ut til at dette ikke er noen vei til bedre lær behandling.... men det er moro å prøve å finne ut av om det er alternative produkter som kan gi gode/bedre resultater...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.