Anbefalte innlegg

http://www.ebay.com/itm/COMPLETE-CAMSHAFTS-KIT-2-5-TDI-V6-AUDI-VW-A4-A6-A8-PASSAT-AFB-AKN-AKE-AYM-BFC-/321002612690?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item4abd3f27d2

Noen som kjenner til dette, evt har prøvd det?

Erfaringer?

Leste en plass på et forum hvor der var en som anbefalte dette på det sterkeste, men samtidig så blir man jo frarådet å kjøpe på ebay, ettersom mange har fått kinaprodukter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har sett ny slitasje på det meste av skiftede V6 kammer. Det gjelder både dette settet fra KS, orginale fra Møller og ikke minst sett fra umerkede pappesker. Oljetype, skifthyppighet og kaldstart har nok vel så mye å si som kamfabrikat på den skjøre konstruksjonen som motoren har på kammene. Her er meget høyt trykk mellom kammen og vippearmene.

Men de du linker til skal jo være et anerkjent merke, så jeg ville heller satset på det enn hva som helst ellers.

Det jeg ikke helt skjønner er behovet for å handle fra utlandet når du sammenligner med å handle i Norge?

5816 kr + 313 i frakt = 6129 + mva på summen = 7661 + tollbehandlingsgebyr som jeg tror er 2-400 kr = ca 7900-8100

Sist jeg så annonse på disse fra Ecconor så gikk de for 8000 eller var det 8800?

Vet at Ecconor har hatt ulike merker på kammene også KS som jeg kjøpte derfra en gang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for lærerikt svar. Handler mye heller i norge enn i utlandet, og var strengt tatt ikke klar over ecconor :)

Det må jo være bedre å støtte opp om det "lokale" enn å sende pengene ut av landet, som vi strengt tatt gjør nok av :)

Skal ta kontakt med ecconor.

Hva menes med at løfterne og vippearmene er "forged" ?

Og er dette noe unormalt bra, eller kan det forventes hos f.eks ecconor også?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

anbefaler også Ecconor framfor ebay pga de er billig og kjapp levering! Har montert noen sett fra Ecconor, fungerer bra. Men som Steinar nevner her. Det slites uansett merke du monterer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå som disse settene begynner å bli relativt rimelige i forhold til for tre-fire år siden, og det begynner å bli en del erfaringer med slitasje av sett nr 2 så kan man nesten betrakte kamsettet som en integrert del av pakka man må kjøpe inn ved registerskift.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, denne gang er det tredje settet som skal monteres. Det er vel brakt på det rene at disse motorene er steike bra, foruten ventilmekanismen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.