#1 Skrevet Juni 15, 2013 Halloen! Når jeg kjørte i dag begynte først batterilampa og lyse tidvis, og etter det følgte både abs, airbaglampe osv osv etter og det ble reneste juletreet i dashbordet før bilen stoppet helt opp. Batteriet er flatt, men hvordan får jeg testet om det er dynamoen som er gåen? Bilen burde jo ikke ha stoppet selv om batteriet er flatt da dynamoen gir strøm uansett? Noen som har noen enkle og greie tips for og sjekke dette før jeg drar og kjøper ny dynamo? Bilen det dreier seg om er en Audi A3 1998 1.6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 15, 2013 Hvis det er dynamoen som er defekt så vil motoren stoppe når batteriet er tomt fordi du ikke får strøm til coiler og slikt. For å teste så må du få ladet batteriet slik at du får start på motoren og deretter er det å måle ladespenningen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 15, 2013 Mål spenningen når bilen står på tomgang, kan være børstan må byttes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 15, 2013 Takk for svar! Da setter jeg batteriet til ladning nå så jeg får målt spenningen. Merkelig nok skjedde dette første kjøretur etter jeg skiftet fra 15" til 17" felger, burde jo ikke ha noenting som helst og si ellerhva? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 15, 2013 nope, bare uflaks 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...