Bytte starter Audi 80 2.8 CAB

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg kjørte sommerbilen opp på bukk i dag, etter en god del startproblemer den senere tiden.

Har konstatert med at det er starterfeil, og har kjøpt ny starter.

Har aldri byttet starter på denne bilen (eller liknende) og finner heller ikke mange tråder/eksempler på nett.

Det er ekstremt trangt å komme til, og fikk ikke til å plukke ut innerskjermer ved høyre hjul foran.

Finnes det en bedre løsning enn å jekke motor opp/ned ved å løsne høyre motorfeste fram?

Bilen er som nevnt en Audi 80 2.8V6 cab fra 1993.

JUBLER FOR INNSPILL OG RÅD!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som har noen tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har aldri skiftet starter på denne bilen, bare på en A6 C5 med V6. Mekanikeren på det lokale verkstedet fortalte meg at de hadde bilen på liften og jobbet fra undersiden, mens jeg jobbet fra oversiden. Det at jeg allerede hadde innsuget ute hjalp nok, men det var fryktelig trangt ja. Hvis det er noen trøst, så sitter vel starteren bare med to bolter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du er på rette sporet mht. å fjerne motorfestet, jeg tror uansett det er enklest fra undersiden. Kan hende du må løsne på stabstaget for å komme til ordentlig?

Ta ut luftfilterboks og slikt, så ser du mer, det er heldigvis ikke trangt mellom blokka og torpedoveggen så du bør få løs den øverste bolten ovenfra.

Her er en link til denne joben på en A4. Er ikke helt likt, men det kommer fra samme fabrikken, og Audi liker ikke å finne opp kruttet hver eneste gang!

http://www.audiforums.com/forum/b5-models-69/starter-removal-replacement-166181/

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan gikk dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Endte med å få hjelp av en mekanikerkompis. Fram med det meste av deler i forstillinga for å komme til.

Deretter gikk det hele som smurt. Mye arbeid for en liten starter, men verdt det. :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.