feste på baklykt gåent, hvordan best lime det?

Anbefalte innlegg

Heisann.

baklykta på høyreside har et ødelagt feste, det er en metall "skrue" som går inn i selve plasten til lykta, men plasten var her sprekt opp (produksjonsfeil) så gjengene holder jo da ikke "skruen" når jeg først forsøkte å montere hadde jeg brukt lim og en strips rundt for å stramme dette til, men limet var ikke sterkt nok, har nå forsøkt det samme bare med epoxy, men det er fortsatt ikke godt nok hold da lykten ligger i spenn med karossen så gjengene blir "strekt" samtidig som du får vridning når du strammer mutteren for at dette skal ligge godt inntil. Akkurat nå er dette festet helt løst, så det trenger noe vann inn i lykten slik at den ene pæren kortslutter.

Noen som har forslag til et sterkere lim eventuelt noe annet jeg kan gjøre for at dette skal sitte som det skal?

Beste hadde selvfølgelig vært å reklamert på lyktene, men parts and retards kunne meddele at disse er gått ut av produksjon så det var ikke mulig å skaffe nye.

Legger ved et bilde så det er litt enklere å forstå

9053832662_6ff63a0269.jpg

IMAG0376 by Kuldesjokk, on Flickr

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde AKKURAT samme problem på den ene lampa på A4-cabben. (original lykt)

Jeg fant en bit av et messingrør (tror man må over på metall, gitt, prøvde strips uten hell jeg også..) som hadde nesten riktig diameter, og dremlet litt så det gikk akkurat utenpå. Satte det på med litt superlim bare for å fiksere. Sitter fortsatt, og den bolten har fått mye juling..

Alternativt kan du surre med tynn ståltråd/kobbertråd, som du deretter legger på f.eks. epoxy. Surr stramt! Ikke sett inn skruen før alt er tørt og fikset!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hørtes genialt ut, eneste er at jeg er redd gjengene (i plasten) har fått litt medfart etter to forsøk med lim. Hva hefter plast og metall desidert best? Skader jo ikkje med litt lim inni i tilllegg til ei hylse rundt :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker araldit til slikt, skal ikke mye til egentlig, men bruk gjerne standardutgaven som tørker saktere og la den tørke i god varme over natten. Lager du litt forsterkning ut langs 'foten' hjelper nok det også. Husk å rubbe litt med litt sandpapir før du limer. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.