Anbefalte innlegg

Plages veldig mye med start sperra på min passat 1,9 Tdi 95 modell... Noen som vet hvor den sitter å hvordan jeg får den koblet ut ???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den her slenger eg og meg på, gamla har same bilen med same problemet. 1.9td. Paps målte seg fram til kva ledning som trengte spenning for at dieselpumpa skulle åpne, og la opp bryter, men blei langt fra optimalt. For motor mista halvparten av ponnyane

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan svare for problema på mor mi sin så får Thomas bekrefte om det er mykje det same på sin

 

Er ikkje samme problemet på gamletypen passat (Passat II/III (3A2/5), 88-97), der er det enten eller, altså enten starter den eller ikkje. Første gongen problemet starta var det p.g.a. sentral låsen ikkje hadde låst opp bilen, så ville ikkje bilen starte. Vi gjekk berre ut fra at det var ei startsperre som låg der, men det blei ikkje beire. Pappa spora opp eit "relekort" som hadde med gløding og tenning og gjere som ligg under med pedalsetta. Etter han hadde skifta over fra ein delebil kom problemet seg, men det kjem med gjavne mellomrom tilbake (derfor han har lagt ein ledning direkte med bryter for å gje signal til dieselpumpa).

 

Noken som veit kva vw har funne på for triks i desse bilane? for golf 3 med samme motor har ikkje same problemet etter det eg har fått med meg. Men dei har samme motor og delvis samme styring. er nesten som om vw har laga dårlig el nett i passat med vilje, har hadt ein del passat, både ny og gammald, og samtlige har hadt problem me el nettet på ein eller annan måte. Får ein vannlekkasje i hakke nyare passat ryke jo styring til vindu/sentrallås etc da den ligg under golvet, pluss att samtlige dørgjennomføringer(kabler) får brudd etter 8+ år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk løst et stort problem (startsperre) ved å bytte sluttstykke på tenningslås på min mk3. Det er jo en slitedel også, er bare noe plast-dritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den der skal eg få testa ut i helga!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min er som dette : hvis jeg ikke starter bilen med engang når glødingen er slukket så går den på igjen å da er det ikke snakk om å starte ide hele tatt.. Da må jeg vente opptil 1 t å 30 min før den bestemmer seg for at jeg skal få lov å starte den... Men nu har den åsså bynt å slå ut starteren min sånn at det bare klikker i den... Å igår onsdag 19.06 så stoppet den bilen under kjøring to ganger men startet igjen men i ett kryss stoppet den helt å da fikk jeg ikke start på 30 min men da var starteren bare i klikke modus pga start sperre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min har bynt å kødde noe sinnsykt... Hvis ikke den blir startet med engang glødingen slår seg av så går glødingen på igjen å da kan det ta lang tid før den starter igjen... Å spesielt når det er varmt... Da kan det ta opptil 5 timer før den finner ut at den skal starte... Akkurat som den er besatt på varme dager når jeg skal gjøre noe viktig som jeg må ...

 

Kan svare for problema på mor mi sin så får Thomas bekrefte om det er mykje det same på sin

 

Er ikkje samme problemet på gamletypen passat (Passat II/III (3A2/5), 88-97), der er det enten eller, altså enten starter den eller ikkje. Første gongen problemet starta var det p.g.a. sentral låsen ikkje hadde låst opp bilen, så ville ikkje bilen starte. Vi gjekk berre ut fra at det var ei startsperre som låg der, men det blei ikkje beire. Pappa spora opp eit "relekort" som hadde med gløding og tenning og gjere som ligg under med pedalsetta. Etter han hadde skifta over fra ein delebil kom problemet seg, men det kjem med gjavne mellomrom tilbake (derfor han har lagt ein ledning direkte med bryter for å gje signal til dieselpumpa).

 

Noken som veit kva vw har funne på for triks i desse bilane? for golf 3 med samme motor har ikkje same problemet etter det eg har fått med meg. Men dei har samme motor og delvis samme styring. er nesten som om vw har laga dårlig el nett i passat med vilje, har hadt ein del passat, både ny og gammald, og samtlige har hadt problem me el nettet på ein eller annan måte. Får ein vannlekkasje i hakke nyare passat ryke jo styring til vindu/sentrallås etc da den ligg under golvet, pluss att samtlige dørgjennomføringer(kabler) får brudd etter 8+ år

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres ut som dårlig kontakt et sted. Sjekk batteripoler og punkter det jordingsledningene er festet i karrosseriet og på motoren. Det er ofte eiret og kan skape slike problemer. Startsperra fungerer slik at bilen starter i et til to sekunder for så å stoppe igjen, den påvirker ikke startmotoren. Den stopper heller ikke bilen under drift, kun ved oppstart. Det er derfor sannsynlig at det er noe annet enn startsperra som er problemet ut fra din beskrivelse.

 

Min er som dette : hvis jeg ikke starter bilen med engang når glødingen er slukket så går den på igjen å da er det ikke snakk om å starte ide hele tatt.. Da må jeg vente opptil 1 t å 30 min før den bestemmer seg for at jeg skal få lov å starte den... Men nu har den åsså bynt å slå ut starteren min sånn at det bare klikker i den... Å igår onsdag 19.06 så stoppet den bilen under kjøring to ganger men startet igjen men i ett kryss stoppet den helt å da fikk jeg ikke start på 30 min men da var starteren bare i klikke modus pga start sperre...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.