#1 Skrevet Juni 17, 2013 (endret) Plages veldig mye med start sperra på min passat 1,9 Tdi 95 modell... Noen som vet hvor den sitter å hvordan jeg får den koblet ut ??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 17, 2013 Den her slenger eg og meg på, gamla har same bilen med same problemet. 1.9td. Paps målte seg fram til kva ledning som trengte spenning for at dieselpumpa skulle åpne, og la opp bryter, men blei langt fra optimalt. For motor mista halvparten av ponnyane 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 18, 2013 Hvis du forklarer symtomene så er det mulig noen her vet hva som må gjøres for å fikse problemet. Denne fiksen har hjupet mange... http://forum.vacn.no/showthread.php?15397-H-%C2%A4-amp-*-%C2%A4-startsperre-!-%28problem%29 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2013 Kan svare for problema på mor mi sin så får Thomas bekrefte om det er mykje det same på sin Er ikkje samme problemet på gamletypen passat (Passat II/III (3A2/5), 88-97), der er det enten eller, altså enten starter den eller ikkje. Første gongen problemet starta var det p.g.a. sentral låsen ikkje hadde låst opp bilen, så ville ikkje bilen starte. Vi gjekk berre ut fra at det var ei startsperre som låg der, men det blei ikkje beire. Pappa spora opp eit "relekort" som hadde med gløding og tenning og gjere som ligg under med pedalsetta. Etter han hadde skifta over fra ein delebil kom problemet seg, men det kjem med gjavne mellomrom tilbake (derfor han har lagt ein ledning direkte med bryter for å gje signal til dieselpumpa). Noken som veit kva vw har funne på for triks i desse bilane? for golf 3 med samme motor har ikkje same problemet etter det eg har fått med meg. Men dei har samme motor og delvis samme styring. er nesten som om vw har laga dårlig el nett i passat med vilje, har hadt ein del passat, både ny og gammald, og samtlige har hadt problem me el nettet på ein eller annan måte. Får ein vannlekkasje i hakke nyare passat ryke jo styring til vindu/sentrallås etc da den ligg under golvet, pluss att samtlige dørgjennomføringer(kabler) får brudd etter 8+ år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2013 Jeg fikk løst et stort problem (startsperre) ved å bytte sluttstykke på tenningslås på min mk3. Det er jo en slitedel også, er bare noe plast-dritt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2013 Den der skal eg få testa ut i helga! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2013 Min er som dette : hvis jeg ikke starter bilen med engang når glødingen er slukket så går den på igjen å da er det ikke snakk om å starte ide hele tatt.. Da må jeg vente opptil 1 t å 30 min før den bestemmer seg for at jeg skal få lov å starte den... Men nu har den åsså bynt å slå ut starteren min sånn at det bare klikker i den... Å igår onsdag 19.06 så stoppet den bilen under kjøring to ganger men startet igjen men i ett kryss stoppet den helt å da fikk jeg ikke start på 30 min men da var starteren bare i klikke modus pga start sperre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 28, 2013 Min har bynt å kødde noe sinnsykt... Hvis ikke den blir startet med engang glødingen slår seg av så går glødingen på igjen å da kan det ta lang tid før den starter igjen... Å spesielt når det er varmt... Da kan det ta opptil 5 timer før den finner ut at den skal starte... Akkurat som den er besatt på varme dager når jeg skal gjøre noe viktig som jeg må ... Kan svare for problema på mor mi sin så får Thomas bekrefte om det er mykje det same på sin Er ikkje samme problemet på gamletypen passat (Passat II/III (3A2/5), 88-97), der er det enten eller, altså enten starter den eller ikkje. Første gongen problemet starta var det p.g.a. sentral låsen ikkje hadde låst opp bilen, så ville ikkje bilen starte. Vi gjekk berre ut fra at det var ei startsperre som låg der, men det blei ikkje beire. Pappa spora opp eit "relekort" som hadde med gløding og tenning og gjere som ligg under med pedalsetta. Etter han hadde skifta over fra ein delebil kom problemet seg, men det kjem med gjavne mellomrom tilbake (derfor han har lagt ein ledning direkte med bryter for å gje signal til dieselpumpa). Noken som veit kva vw har funne på for triks i desse bilane? for golf 3 med samme motor har ikkje same problemet etter det eg har fått med meg. Men dei har samme motor og delvis samme styring. er nesten som om vw har laga dårlig el nett i passat med vilje, har hadt ein del passat, både ny og gammald, og samtlige har hadt problem me el nettet på ein eller annan måte. Får ein vannlekkasje i hakke nyare passat ryke jo styring til vindu/sentrallås etc da den ligg under golvet, pluss att samtlige dørgjennomføringer(kabler) får brudd etter 8+ år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 29, 2013 Høres ut som dårlig kontakt et sted. Sjekk batteripoler og punkter det jordingsledningene er festet i karrosseriet og på motoren. Det er ofte eiret og kan skape slike problemer. Startsperra fungerer slik at bilen starter i et til to sekunder for så å stoppe igjen, den påvirker ikke startmotoren. Den stopper heller ikke bilen under drift, kun ved oppstart. Det er derfor sannsynlig at det er noe annet enn startsperra som er problemet ut fra din beskrivelse. Min er som dette : hvis jeg ikke starter bilen med engang når glødingen er slukket så går den på igjen å da er det ikke snakk om å starte ide hele tatt.. Da må jeg vente opptil 1 t å 30 min før den bestemmer seg for at jeg skal få lov å starte den... Men nu har den åsså bynt å slå ut starteren min sånn at det bare klikker i den... Å igår onsdag 19.06 så stoppet den bilen under kjøring to ganger men startet igjen men i ett kryss stoppet den helt å da fikk jeg ikke start på 30 min men da var starteren bare i klikke modus pga start sperre... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...