#1 Skrevet Juni 17, 2013 Prøvd å søke google og her inne, men finner ikke noe nytting eller "DIY" tråder noen steder om dette? Leser andre har klødd seg i hodet og ikke postet svar på hva de har funnet ut, så prøver en ny tråd for å endelig få fred på dette temaet.. SPM er: hvilke ledninger er park og tåkelys fra S4 ledningsnettet og inn på kontakten til lykten på A6\S6 lyktene? Det er 4 ledninger fra ledningsnettet til S4n, men 5 kontakter inn til S6 lykten og kontaktene. Jeg koblet slik det lot seg gjøre fra org ledningsnett og innpå S6 kontakten, men nå får jeg kun nær og fjernlys til å virke. Ikke park lys og tåkelyset.. Noen som ha gjort dette før og kan hjelpe til? Det er litt forskjelling farger på ledningene fra org S4 lednigsnettet, men er ikke så mange mulige kombinasjoner. Jeg har også en kontakt til med kun to ledninger som kommer ut fra ledningsnettet til lysene? Er dette til tåkelys\spredere i fanger?? Takker for svar! og gjerne raskt svar om noen har! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 24, 2013 Ingen som kan gi en pekepinn på dette? Ledningsnett om noen har dette og pinnene på kontakten fra S4 til S6? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 24, 2013 4 kontakter; Jord, parklys, nærlys og fjernlys. Er bare å skru på lysene og bruke et multimeter for å sjekke. Er det ikke egen kontakt for tåkelys på S4? Mener å huske det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 24, 2013 Den store forskjellen ligger i antall ledninger som du sier. For på 100/S4 bilene så er tåkelyset på en separat plugg på lykten, slik at den originale tåkelysledningen enten kan monteres på S4/TDI-lykten, eller strekkes ned til støtfangeren til de separate tåkelysene på vanlige 100. Ettersom alle A6/S6 har tåkelyset inkludert i hovedlykten (det finnes dog lykter uten tåkelys), så ble også pluggen gjort om. Det jeg kan huske i hodet akkurat nå er at jord er brun, nærlys er gul ledning, fjernlys er hvit. Tåkelys og parklys husker jeg ikke fargene på, men så lenge du vet at jord er brun skal det godt gjøres å føkke opp når du prøver deg frem. I verste fall trenger du noen ekstra sikringer Og til slutt går det fint an å ta ut ledningene fra en 100/S4 lykt, og sette det inn i en A6/S6 lykt, eller motsatt. Det er bare å vri koblingen løs fra lyktehuset, og ta ut alt gjennom dekselet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 25, 2013 Takker for svar folkens. Da tar jeg ut + ledningen fra disse "ekstra" pluggene på S4 ledningsnettet og setter inn i den ene ledige sloten på S6 pluggene og se om det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...