Karosseripropper i gulv: 100% tette eller "åpne"?

Anbefalte innlegg

Klønete topic, men det jeg lurer på er om disse skal ha mulighet for å slippe ut vann (der hvor det er dobbelt gulv), eller skal det være 100% tett for at vann og skitt ikke skal komme oppi der? De som er der hvor det bare er enkelt gulv regner jeg med skal være tette.

Tenker da på å tette med karosserikit el, sammen med propper, selvsagt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tett med original propp slik at det holder tett men du har mulighet til å åpne hvis behov.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det jeg hadde tenkt til. Litt karosserikit rundt hullet og så sette på proppen.

Andre synspunkter?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig med Finn Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uten kit eller ikke? Er fortsatt mulighet for å få det opp igjen når jeg bruker kit.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fabrikken legger vel kitt på utsiden etter at proppen er montert, eller er det annerledes på Golf 3?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min 3'er er disse bare dekket over med et relativt tynt lag med karosseriskydd, vet ikke om det er sånn fra fabrikk eller om forrige eier gjorde det selv, har forsåvidt kjørt over med et lag til før vinteren slo til for fullt.

Da jeg skulle ta de av når bilen lå i deler var det bare å "skjære" forsiktig rundt med en flattrekker forresten, så det er "like" lett å få de av igjen.

Alt er alltid relativt da :rolleye:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da gjør jeg som under:)

Fabrikken legger vel kitt på utsiden etter at proppen er montert, eller er det annerledes på Golf 3?

De gjør vel det. Burde strengt tatt ha husket det, men det er jeg ikke kar om å gjøre nå.

Uansett, da skal det tydeligvis, og som jeg trodde, være helt tett, så da tetter jeg de originale proppene med kit - som jeg alt har gjort også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Proppen er i gummi så denne overlever uansett kitt eller ikke. Ville vært mer opptatt av å beskytte metallet rundt hullet du skal ha i propp slik at det ikke begynner å ruste. Å dekke over proppen igjen har ingenting for seg med mindre man vil skjule den.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, ikke bekymret for at proppen tar skade av noe, men lurte bare på om det skulle være noe form for drenering:)

Blir slipt reint for rust (på de gamle hullene), Brunox, grunning, "tectyl" og kitt (ser at jeg har skrevet det feil hele tiden - flaut). De nye hullene får den samme behandlingen, minus Brunox - da tenker jeg rusta holder seg borte noen år til.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringen er der da proppene gir etter eller ved at man fjerner de selv.

Hørt noen flushe med litt olje inni mellomgulvet for å bevare.. Usikker på om det har noe for seg men.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kommer til å spraye masse hulromsbeskyttelse der det er dobbelt gulv, så da holder det seg noen år til.

Takk for svar, alle mann!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

(ser at jeg har skrevet det feil hele tiden - flaut)

Du får skylde på dialekt :P

Det er så mye små skrivefeil her inne på forumet, at det er ikke noe problem ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dialekt er alltids en fin unnskyldning når man sier/skriver noe feil:p

Er mye, ja, men hadde jo håpet at jeg ikke var den som bidro:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dreneringen er der da proppene gir etter eller ved at man fjerner de selv.

Hørt noen flushe med litt olje inni mellomgulvet for å bevare.. Usikker på om det har noe for seg men.

Noen steder er det propper med drenering i også, det beste er å sjekke delefilmen så ser man akkurat hvilken type propp som skal være hvor. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen steder er det propper med drenering i også, det beste er å sjekke delefilmen så ser man akkurat hvilken type propp som skal være hvor. :)

Delefilmen på dette har både jeg og Møller gitt opp, for det er knapt mulig å tyde hvilken propp som skal hvor eller hva delenummeret er - mange propper som overlapper hverandre også.

Men ser man på disse proppene at det er et lite hull, f.eks, eller er det sånn at de drenerer i kantene på proppen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.