urquattro: bytte/oppgradering av radiator

Anbefalte innlegg

La merke til jeg har en litt inkontinent urquattro etter å ha hatt den i garasjen hjemme noen dager.

Dersom denne skal byttes, og med tanke på 10V med litt høyere ladetrykk enn vanlig, så lurer jeg sterkt på å sikte meg inn på noe "plug & play" oppgraderingsradiator. Er derfor interessert i å høre hva andre har av anbefalinger, forslag etc. Bilen er en 88er med klimaanlegg.

Ser at Hansen MS har en, og at 034 selger noe heavy duty for small chassis I5.

Tipper alle disse tar litt etter 859 121 251A.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg slet med varmeproblemer på min s2, etter jeg satte på 034 sin store kjøler ble disse problemene borte.

Merk; jeg byttet i samme sleng vifte til en mye bedre enn orginalt så vet ikke hva som ga mest effekt.

Merk 2; disse radiatorene produseres av Ron Davis, mulig du får bedre pris direkte fra de.

Har du orginal ekstrakjøler bak grillen?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er usikker faktisk.

162 sveitsiske ponnier krevde vel ikke så mye...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal være god hvis du ikke ser den. Den er jo rett foran regreima bak grillen. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mener ganske bestemt at WX har begge radiatorene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

wx har begge ja. (på min ivertfall) nå har ikke jeg så allverdens 10vt erfaring, men jeg har stor tro på at et orginalt oppsett i god stand skal være godt nok. dersom det ikke er effekt-dobbling og banekjøring som er målet.

min bil gikk jo 20 år i California med dette oppsettet, å der er det støtt å stadig over 40*c , å har den overlevd 20år der, har jeg stor tro på at den skal takle norsk sommervarme:p.

("banebilen" min med 500hk 20vt og gammel org radiator med gammel orginal vifte og uten extrakjølern takler fint runde på runde uten temp over 90-95grader, det skal nevnes at jeg ikke har hatt noen kjøringer med veldig sommervarme enda da )

(bruk heller penga på å lakke opp og få på dekk i org dimensjon på felga dine : vinke : )

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har stor tro på at et orginalt oppsett i god stand skal være godt nok.

(bruk heller penga på å lakke opp og få på dekk i org dimensjon på felga dine : vinke : )

Ja det var det da, nå er det jo ikke så mye originalt på denne lengre.

Det gjør at jeg vurderer å bare sette i en ettermarkedsløsning som funker, ferdig med det.

Er det rimelig å anta at Hansen MS sin radiator for S2/RS2 blir som 034 sin high capacity, og går om hverandre?

Har jo kommet opp litt uforutsette utgifter med begravelsen, tiltak på løen Polo og kjøpet rallye Quattro motorblokken i det siste.

Er jo heller ikke vits å legge penger i hjul (dekk) når bilen ikke kan kjøres nevneverdig inntil bremsene er skiftet. : smil :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja det var det da, nå er det jo ikke så mye originalt på denne lengre.

Det gjør at jeg vurderer å bare sette i en ettermarkedsløsning som funker, ferdig med det.

Er det rimelig å anta at Hansen MS sin radiator for S2/RS2 blir som 034 sin high capacity, og går om hverandre?

Har jo kommet opp litt uforutsette utgifter med begravelsen, tiltak på løen Polo og kjøpet rallye Quattro motorblokken i det siste.

Er jo heller ikke vits å legge penger i hjul (dekk) når bilen ikke kan kjøres nevneverdig inntil bremsene er skiftet. : smil :

Den du linker til der er nok en orginal erstatningsdel, og ikke en oppgradert en sånn sett, men som sagt, selv om bilen din er noe trimma kommer du nok til å få god nok kjøling med en slik en :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Enig i det du sier her Helge! Min ligger på jevnt 85grader å øker til 90 ved hard belastning, aldri sett den over ved kjøring.. Dog med 20vt på ca 350hk..r

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om en forhandler som har dette inne på lager? Klarte ved et uhell å lage et lite hull i min i går så trenger ny asap.

Helst en med kobber/ messing tanker.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.