Anbefalte innlegg

Hei.

 

Vurderer å selge min sølvgrå Audi S3 2000 modell.

Vet lite om bilen fra tidligere, men den har skiftet eier noen ganger de siste årene.

Jeg kjøpte bilen i 2011. Den hadde da gjennomgått motorbytte, fått ny turbo samt ny clutch.

Dette kostet 73000kr og ble gjennomført på SnapDrive i Drammen. Bilen har nå kjørt 209 000 km. Forrige eier var mekaniker på VAG og hadde gått igjennom bilen og opplyste om at tilstanden var bra. Vanskelig å finne ut nøyaktig km stand på motoren siden det er en byttemotor men forrige eier opplyste at den var kjørt 5000 km siden byttet, dvs ca 35000km nå.

 

Bilen fremstår orginal, men har et Ferrita eksos anlegg (orginal følger med). El soltak, speil og vinduer. El recaro seter (grå alcantra).

Det følger også med 2 sett med felger, noe slitte 17" orginale S3 felger på vinter. Sommer felgene er 18" OZ Superturismo.

Det er generelt lite rust (se bilder).

 

Bilen har vært jevnlig på service i mitt eie. Etter jeg kjøpte den fikk jeg en mekaniker til å gå gjennom den og fikk den EU godkjent.

Den skal inn igjen til EU godkjenning innen 31.01.2014.

 

Det er noen feil med bilen som jeg foreløpig ikke har utbedret:

1. Nærlys (Xenon) tenner men slukker igjen på begge sider. Har flere ekstra tennere og lamper, men ikke tid eller kunnskap til å bytte.

2. ABS/ESP lyset lever sitt eget liv. Fungerer ofte i mange timer, før det begynner å lyse, men kan også begynne å lyse etter 5 minutter.

3. Vindusvisker bak fungerer, men ikke dysen til spylervæske

4. Noe småkosmetisk hvor lakken flasser (kommer bilder).

5. Når bilen står i fri og en tar ut klutsjen høres en durende lyd. Mekanikeren mente dette kunne være svinghjulet, etter motorbyttet hos SnapDrive. De hadde bilen inne men fant ut at alt var normalt og ville ikke gjøre noe. Jeg har bare lært meg til å leve med det.

 

Jeg har gjort en hel del med bilen de årene jeg har hatt den (bremseskiver, klosser osv). Skal legge inn oversikt over reprasjoner seneste tid.

 

Hadde tenkt å dra ut mer hester av motoren og begynte å kjøpe inn deler, som også følger med.

SEM Motorsports innsugsmanifold (Big port) med 76mm RS4 gass-spjeld og Siemens Deca 630cc dyser med Fuel rail og Bosch 3bar bensintrykkregulator verdi 11000kr.

50mm tial dump ventil med rør og silikonoverkang som passer mot innsuget verdi 1000kr.

Komplett rørgang til fmic tilpasset S3 verdi 1500kr.

FMIC S3 verdi 1000kr.

3" downpipe og 3" eksos med Racecat og flexirør (fram til bakre eksos med lyddemper). Flexrør på mellomeksosen er defekt så har ny liggende som følger med. Verdi 5000kr.

Diverse rørbend, silikonslanger og slangeklemmer liggende som også kan følge med.

Faceliftlykter (høyre + venstre) nye i kartong verdi 2000kr.

2 åpne luftfiltre med avskjerming verdi ca 500kr.

Samco sport silikon innsugsslange verdi ca 500kr.

 

Det er altså endel å gjøre med bilen, men for en med litt kunnskaper bør dette gå fint!

 

Hadde tenkt meg rundt 130 000 for bilen slik den er nå.

Er dette urimelig?

7674398_720x0.jpg

7674393_720x0.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I utgangspunktet kun penger men hvor mye tenkte du imellom?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei. hmm, kjenner at jeg angrer litt. og jeg orker ikke komme med skambud så jeg beholder golfen. Du får se på det som en free bump. :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.