Anbefalte innlegg

Jeg skal få godkjent senkesettet etter hvert. Har også noen 18x8,5" ET45 felger som står på nå. Noen som tror disse vil være mulige å få ført inn i vognkortet samtidig som senkesettet? Er 215/35r18 dekk på nå.

 

15" som fulgte med bilen hadde jo ET45 så det burde gå bra?

 

Håper noen har mer peiling enn meg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo godkjent 8,5x18" ET35 med opptil 235/40-18 dekk, så ser ikke hvorfor du ikke skal få godkjent den dimensjonen iallefall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har jo godkjent 8,5x18" ET35 med opptil 235/40-18 dekk, så ser ikke hvorfor du ikke skal få godkjent den dimensjonen iallefall.

 

De kommer ikke til å klikke i vinkel fordi jeg har litt smale dekk på 8,5" felg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kommer ikke til å klikke i vinkel fordi jeg har litt smale dekk på 8,5" felg?

 

215 er godkjent dekkdim på 8,5 mener jeg?

Litt mer skeptisk på profilen din heller. Hør med Biltilsynet du, mye som lar seg gjøre gjennom dialog med dem.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, kan ta en telefon og høre :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva er LI som står i vognkortet på bilen din? Hvis det er 85 eller høyere, kommer du desverre ikke innenfor med 215/35/18, da disse dekkene har LI84 som regel.. (Ut ifra STRO-boka så er 215/35/18 et alternativsdekk som kan settes på 7-8,5" felg, men dette hjelper lite hvis LI ikke er innenfor)

 

 

Ellers så burde felgene være OK. Bilen din har vel originalt ET45?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LI=load index? Jeg er ikke sikker hva det er, men jeg kan kikke etter på. Tusen takk for tipset! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Load Index eller lasteindeks på norsk ja :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

84Y eller noe... Det vil si at det ikke kan godkjennes med den dim'en?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte å skrive inn felgene i vognkortet jeg når jeg senket bilen.

Da dem er innenfor 7.5mm pr side. (15mm pr aksle) noe som sier seg selv da er likt impress.

At det var 18" gjorde heller ikke noe fikk jeg beskjed om.

18x8.5 ET 45 det også. Men jeg bruker 225/40-R18

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme felgene som deg Daniel ;) men da får jeg bare håpe det går fint å at jeg slipper å måtte få det godkjent :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har samme felgene som deg Daniel ;) men da får jeg bare håpe det går fint å at jeg slipper å måtte få det godkjent :)

 

Felga er ikke problem, blir eventuell dekka men tviler på dem kommer til å si noe som helst på det.

som sagt ville de ikke skrive inn mine. Både Zito og A8 felga da de er innafor.

ville ikke sagt noe om dem under kontroll i det heletatt jeg :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

84Y eller noe... Det vil si at det ikke kan godkjennes med den dim'en?

 

84Y som stod i vognkortet eller på dekkene tenkte du på?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På dekket, har ikke sjekket vognkortet enda

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.