#1 Skrevet Juni 19, 2013 Hei, Har en Golf 5 som etter hvert skal ha service. Har talt ned fra 5000 km de siste dagene, men i dag "hoppet" den fra 4800 km til "service now" (kun piping, har den enkle kjørecomputeren). Kan noe ha tilstødt som gjør at den trenger service umiddelbart? Bare 10 000 km siden sist! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Juni 19, 2013 Har med kjøre mønster og gjøre. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Juni 19, 2013 Vil gjette det har med at long life olje sensoren søker etter bedre olje enn du har på motoren. Ble i hvertfall sånn når eg skulle få fjernet long life på mamma sin Bora og fylte vanlig olje før omkoding. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Juni 19, 2013 Serviceheftet sier at det er Long Life på bilen (kjøpte den i høst). Brukes mye i bytrafikk og kø, burde jeg skifte oljetype? Hvis det har med kjøremønster å gjøre, liker den ikke kjøringa mi?? Var da som svarte... Poenget - bør den inn nå, eller kan jeg vente til vanlig intervall? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Juni 19, 2013 Det kan være kjøremønster ja. Var det samme på min 2012 GTI, dro innom Møller å fikk forklart dette med en sensor som hele tiden evaluerer oljekvaliteten. Mye køkjøring/småkjøring gjorde slik at oljekvaliteten sank og bilen ville han service før tid/km intervall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Juni 19, 2013 Kjenner til disse sensorene, men visste ikke at de reagerte på denne måten. Hadde bilen på en litt lengre tur i kveld, spennende om den stiller seg tilbake nå. Hvis det er mulig da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Juni 20, 2013 Ble ikke noe tilbakestilt her nei... Den skriker like høyt. Burde vel kanskje bare bestille service da..? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Juni 20, 2013 Jeg tror ikke den stiller seg tilbake. Jeg dro innom Møller og de kjørte diagnose og så at alt var i orden. Deretter justerte de serviceintervallen riktig, dette gjorde de gratis. Så sa de at jeg skulle kjøre litt lengre turer å la motoren få litt ordentlig drivstemperatur av og til... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Juni 21, 2013 Takk for tipset! Da tar jeg kontakt med Møller 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...